בגלל חובות בשווי 165 מיליון דולר: הבית היקר ביותר באמריקה מוצע למכירה

אחוזת-על בשכונת בל אייר שבלוס אנג'לס, שהוערכה ב-500 מיליון דולר, תימכר ככל הנראה ברבע מערכה - מה שלא בטוח יכסה את סכום ההלוואות והחובות שצבר הבעלים

שכונת בל אייר בלוס אנג'לס. ''מירוץ חימוש'' של אחוזות-על גרנדיוזיות / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
שכונת בל אייר בלוס אנג'לס. ''מירוץ חימוש'' של אחוזות-על גרנדיוזיות / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

אחוזת-על בלוס אנג'לס, שהוערכה לא מכבר בשווי של 500 מיליון דולר, הועברה למכירה אצל כונס נכסים, אחרי שהבעלים שלה שקע בהלוואות ובחובות של יותר מ-165 מיליון דולר. האחוזה בשכונת בל אייר, זכתה אפילו בכינוי מיוחד משלה, "האחת והיחידה", כנראה בזכות השטח העצום שלה - כמעט 10,000 מ"ר בנויים. עכשיו היא תוצג למכירה ברבע מהשווי שלה.

האחוזה משתרעת על ראש גבעה המשקיפה על לוס אנג'לס. בשטחים הבנויים שלה יש כמובן סלון, תשעה חדרי שינה, וכמה וכמה מטבחים. חוץ מזה, ישנו גם מועדון לילה של ממש, אולם באולינג עם ארבעה מסלולים מלאים, אולם תיאטרון ל-50 צופים, מסלול ריצה ומוסך תת-קרקעי מתקדם ומשוכלל ל-50 כלי רכב.

הארמון המודרני הזה מוקף כנדרש בחפיר מלא מים, פלוס מערך נדיב של בריכות שחיה ושל ג'קוזי. סוויטת השינה המיוחדת היא בגודל של כמעט 400 מ"ר, וכל דלת בבית, וכן כל אסלה, היא חשמלית.

השיא של ג'ף בזוס יישבר?

הארכיטקט שקידם ויזם את הארמון הזה, ניל ניאמי, הסביר על הפרויקט השאפתני: "יש הרבה אנשים עם הרבה כסף, והם רוצים משהו שאף אחד אחר לא יקבל. זה בדיוק מה שזה". רק שהאחוזה הזאת, למרות שמה, "האחת והיחידה", היא ממש לא חריגה בלוס אנג'לס. הטרנד הזה, של אנשים עם הרבה כסף שרוצים משהו מיוחד, הביא איתו גל מתגלגל של פרויקטים דומים על הגבעות של בל אייר ובוורלי הילס. הכל התחיל ב-2014 באחוזה אחת, שנמכרה ביותר מ-70 מיליון דולר, ומאז התפתח בין בוורלי הילס לבל אייר "מירוץ חימוש" או "בהלת זהב", של אחוזות-על גרנדיוזיות, עם תכנונים שאפתניים ופנטזיונריים כמו בריכות אינסוף שנשפכות אל הים, קירות שעשויים ממתקים, גלריות למכוניות ואולמי נשפים. כמעט כולן נמכרו במחירים נמוכים בהרבה מהמחירים המקוריים שהוצבו להן בתחילה.

אבל למרות המחירים הצונחים, אף אחד לא ניסה לעצור את "האחת והיחידה". הבנייה שלה נמשכה עוד ועוד בארבע השנים האחרונות, כנגד הלוואות ענק שהגיעו עד כדי 165 מיליון דולר רק כדי לסיים אותה, עד שהגיעה פשיטת הרגל וכונס הנכסים.

ואפילו שהאחוזה העצומה הזאת הוערכה ברגע מסוים בסכום של 500 מיליון דולר, נכון לעכשיו לא ברור אם הנכס יימכר בסופו של דבר בסכום שיכסה אפילו את החובות שנלקחו כנגדו, שהם כאמור 165 מיליון דולר. האחוזה היקרה ביותר שנמכרה איי פעם בבוורלי הילס, "אחוזת וורנר", נמכרה בשנה שעברה עבור 165 מיליון דולר, לג'ף בזוס, כך ש"האחת והיחידה" אכן ניצבת בפני רף לא פשוט בכלל.