היפו כבר הייתה בדרך למעלה, ואז הגיעה בלקרוק

בתחילת אוגוסט הצטרפה חברת הביטוח הדיגיטלי היפו למסחר בוול סטריט, ובשבועות הראשונים צנחה בכ-60% • אלא שאז החלה התאוששות מרשימה, שנבלמה בסוף השבוע האחרון • הסיבה: דיווח סטנדרטי שגילה שענקית ניהול הנכסים בלקרוק מכרה את החזקותיה לאחר שהיפו מוזגה ל-SPAC

מנכ''ל היפו, אסף וונד (במרכז) ובכירי החברה פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly
מנכ''ל היפו, אסף וונד (במרכז) ובכירי החברה פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו  הצטרפה למסחר בוול סטריט בתחילת אוגוסט לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת). השבועות הראשונים היו קשים ומניית היפו צנחה כמעט ב-60% עד לשפל שאליו הגיעה לקראת סוף אוגוסט, אך מאז היא החלה להתאושש וזינקה בכ-70% עד לסוף השבוע האחרון.

אלא שדיווח סטנדרטי על החזקות בעלי עניין השפיע שוב לרעה על הסנטימנט במניה ביום שישי בניו יורק, והמניה נפלה ב-14.4% במחזור מסחר גבוה. מחיר המניה כיום, 5.87 דולרים, נמוך ב-40% מהמחיר שבו היפו החלה להיסחר, אך גבוה ב-47% מהשפל. היפו, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אסף וונד, נסחרת כיום בשווי של 3.3 מיליארד דולר.

הדיווח שפורסם ביום חמישי לאחר סיום המסחר נוגע להחזקות של ענקית ניהול הנכסים בלאקרוק  בהיפו: לפי הדיווח, היא החזיקה בסוף אוגוסט באפס מניות של היפו. המשמעות היא שבלקרוק מכרה את כל המניות שהיו בידיה לאחר המיזוג של היפו ל-SPAC.

ככל הידוע בלקרוק לא השקיעה ישירות במניות היפו, אך היא רכשה מניות של ה-SPAC לפני ההודעה על המיזוג. ה-SPAC שאליו התמזגה היפו, Reinvent Technology Partners Z, הוקם על-ידי ריד הופמן (מייסד לינקדאין) ומארק פינקוס (מייסד Zynga). לפי דיווחים קודמים, בסוף 2020 החזיקה בלקרוק ב-6.7% ממניות ה-SPAC, והיא המשיכה להחזיק בהן גם בהמשך, לקראת המיזוג. כאמור, כל המניות נמכרו על-ידי בלקרוק עד סוף אוגוסט.

רוב בעלי המניות ב-SPAC פדו את כספם ולא השתתפו במיזוג

נזכיר שהמיזוג של היפו ל-SPAC הושלם עם גיוס בהיקף מקוצץ של כ-550 מיליון דולר לעומת התכנון לגייס 780 מיליון דולר, לאחר שרוב גדול מקרב בעלי מניות ה-SPAC הצביעו אי אמון בעסקה והעדיפו לפדות את כספם ולא להשתתף במיזוג.

לפי הנתונים שהיפו פרסמה בזמן שדיווחה על המיזוג, היא צפויה לסיים את שנת 2021 עם הכנסות של 87 מיליון דולר (צמיחה של 38% לעומת 2020) ולהמשיך לצמוח בשנים הבאות עד לרמת הכנסות של 789 מיליון דולר ב-2025. החברה, שמתמקדת בתחום של ביטוחי דירה בארה"ב, צפויה להציג הפסד תפעולי עד 2024 וב-2025 לעבור לרווח תפעולי של 58 מיליון דולר.