האם עדן בר טל בדרך להחליף את יוליה שמאלוב כיו"ר הרשות השנייה?

שר התקשורת יועז הנדל מפרסם רשימת מועמדים לרשות השנייה עם נציגות גבוהה לנשים וכן לאנשים המזוהים עם הימין • מועמדת נוספת לתפקיד יו"ר הרשות השנייה היא דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך וכיום חברה במועצת תאגיד השידור "כאן"

עדן בר טל. המועמד המועדף? / צילום: עינת לברון
עדן בר טל. המועמד המועדף? / צילום: עינת לברון

באיחור אלגנטי של שלוש שנים שנוצר בשל הפלונטר הפוליטי ששרר בישראל עד לפני חודשים ספורים, וכשברקע ניצבת הכוונה להקים את "ברית המועצות" (איחוד של מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין), שר התקשורת יועז הנדל מודיע היום (א') על רשימת המועמדים להחלפת מועצת הרשות השנייה.

הרשימה מורכבת מ- 15 שמות, כאשר אחד או אחת אמורים להחליף את היו"ר הנוכחית של מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. על-פי מקורבים, מתוך הרשימה המועמד המועדף על השר הנדל להחלפת היו"ר שמאלוב-ברקוביץ' הוא עדן בר טל, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, הנחשב למקורב מאוד לשר המשפטים גדעון סער. 

דובר שר התקשורת סירב לאשר כי בר טל הוא המועמד היחיד לתפקיד יו"ר הרשות השנייה, אך אישר כי הוא בין המועמדים. 

מי שעוד עשויה להתמנות ליו"ר מועצת הרשות השנייה היא דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך וכיום חברה במועצת תאגיד השידור "כאן", שגם היא נחשבת מקורבת לגדעון סער. על-פי מקורבים, בעת גיבוש מועצת תאגיד השידור במתכונתה הנוכחית שטאובר שאפה לתפקיד היו"ר, אותו קיבל מחדש גיל עומר. אם מינויה לרשות השנייה יאושר, תיאלץ שטאובר לפרוש ממועצת התאגיד, והמנכ"ל אלדד קובלנץ יאבד את אחת התומכות היחידות שנותרו לו. 

נשים ודמויות מהימין 

כמחצית מהרשימה מורכבת מנשים, וחלק לא מבוטל ממנה מורכב מדמויות המזוהות עם הצד הימני של המפה. פרט לבר טל כוללת הרשימה את דלית שטאובר כאמור; את העיתונאי מיקי רוזנטל; ואת המפיקה הראשית לשעבר של תאגיד השידור "כאן", מיכל דגון.

עוד מועמדים: אספהאן בהלול, עיתונאית ומומחית תקשורת למגזר הערבי; ציפי מנהיימר, יוצרת ומפיקת תוכן חרדית; יסמין בכריה, אשת תקשורת מהמגזר הערבי; אדם צחי, ראש החוג לקולנוע במכלל הרצוג; יערה בר און, לשעבר נשיאת מכללת אורנים; דבור ספא; אילעאי עופרן; דנה רביב; עינת דיין; רועי ריקלין; יקי הפשטיין; מרלין וניג, תסריטאית ומבקרת קולנוע; שרון שלום, דוקטור למחשבת ישראל; א ודי ירושלמי; שמואל שטח; אודליה מינס; ואילן טמיר, פרופסור לתקשורת.

מינוי החברים במועצה יושלם לאחר הליך היוועצות של השר עם גופים וארגונים שונים כנדרש בחוק, ובהמשך יובא לאישור הממשלה.

נזכיר כי בימים אלה מנסה משרד התקשורת לקדם את הקמתה של ברית המועצות, מהלך שיאחד את פעילותן של מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. במשרד התקשורת ביקשו להכניס את הרפורמה בחוק ההסדרים, אך במשרד האוצר התנגדו לכך.

שר התקשורת יועז הנדל מסר כי "הרפורמה בשוק השידורים שתחליף את הגופים המפקחים בגוף אחוד תושלם בתוך חודשים, אך עד אז יש צורך במועצה מתפקדת לרשות השנייה. החברות והחברים החדשים מייצגים פסיפס מגוון של החברה הישראלית. אני מאמין כי הם יעשו את מלאכתם נאמנה למען תקשורת חופשית ועצמאית, ויסייעו לנו בקידום הרפורמה להפחתת הרגולציה ואחדות הפיקוח על שוק השידורים בישראל".