הנפקה | פודקאסט

כמה שווה הנפקה של נעליים ידידותיות לסביבה?

ההנפקות המעניינות של Allbirds ו-Amplitude, מה מתחדש בספורט-טק ועל רכישה בהנפקות ועוד בפודקאסט דיגיטל.טק.עסקים

בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ
בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ

 

 

הכותב הוא מנכ״ל ובעלים של חברת טכנולוגיות השיווק והחדשנות mihi.market ויוצר הפודקאסט והניוזלטר Digital. Tech. Business

חברת ה-D2C המעניינת Allibirds, שמייצרת נעליים ידידותיות לסביבה ורוצה להתרחב לעוד תחומים ועוד טריטוריות, עומדת בפני הנפקה. החברה, שקיימת בסך הכול שש שנים, וכבר הספיקה להגיע להכנסות שנתיות של מאות מיליוני דולרים, החליטה שזה הזמן עבורה להפוך לחברה ציבורית. אין ספק שמדובר בחברה מעניינת מאוד, ולהערכתי אם היא תמקסם את המומנטום והכסף שיגיעו עם ההנפקה לטובת התרחבות מוצרית וגיאוגרפית - יש לה פוטנציאל לא מבוטל.

עוד חברה שעומדת בפני הנפקה היא Amplitude, חברת ה-SaaS שמנסה להתחרות ב- Google Analytics ופתרונות דומים. החברה והמספרים שלה ללא ספק מרשימים, אבל מצד שני מדובר בשוק צפוף מאוד, עם שחקניות ענק כמו Adobe, גוגל ואחרות. אז אמנם בחברה מכובדת עם מוצר מוצלח, אבל כרגע היא נראית כמו מניה עם סיכון גבוה ובלי הרבה אפסייד באופק.

תחום שצובר תאוצה בטירוף הוא הספורט-טק: מטכנולוגיות סביב ביצוע ספורט כמו Mirror, FitXR ואחרות, דרך טכנולוגיות לשיפור צפייה בספורט כמו ה-VAR ואחרות ועד טכנולוגיות לשילוב בעולם הווירטואלי. אין ספק שהתחום הזה נמצא בקדמה בכל הנוגע לחיבור אונליין-אופליין, ממש מאחורי תחומים מובילים כמו Gaming, Live Shows ואחרים. אין ספק שהוא צפוי להמשיך להתרחב בשנים הקרובות, גם מבחינת היקף הפתרונות, גם מבחינת סוגי החדשנות שהוא מביא וגם בהיקף הפיננסי שלו.