כ-1,700 מאומתים מאוקראינה התגלו בימים האחרונים בנתב״ג

בעקבות החשד לזיופי בדיקות בקרב הנוחתים מאומן, נקבע כי נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד

שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ
שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ

הבעיה האמיתית של הנוחתים מאומן לא בהכרח נעוצה בחשד לזיופים בדיקות הקורונה, אלא בנתוני התחלואה: כ-1,700 מאומתים התגלו מאז שנחתו הנוסעים מאוקראינה בימים האחרונים וזאת על בסיס הבדיקות שנעשו לנוחתים בנתב״ג, כך נודע לגלובס. נזכיר כי כל הנכנסים לישראל מחויבים בבדיקות קורונה בנוסף לאלה שעליהם לבצע 72 שעות לפני ההמראה לישראל.

לפני מספר ימים עלה חשד כי יותר מ-200 נוסעים שנחתו מאוקראינה נכנסו לישראל עם בדיקות קורונה מזויפות. החשד עלה אחרי שהתברר כי כ-300 נוסעים התבררו חיוביים בבדיקות שביצע מד״א באוקראינה על פי מבצע שיזם משרד הבריאות.

הרשימה לא מנעה את עליית הנוסעים למטוס אולם רשות ההגירה והאוכלוסין קיבלה את הרשימה ואיתרה כ-150 מהנוחתים בנתב״ג. 56 הספיקו להגיע לבתיהם ואותרו לאחר מכן.

לאחר מכן עלתה סברה כי הנוחתים לא זייפו את בדיקותיהם אלא שהייתה בעיה בטיב הבדיקות שביצע מד״א, אלא שהתחלואה המתבררת כעת שמה את הפוקוס על החשש שהתממש והוא לתחלואה גבוהה בקרב השבים מאומן לישראל.

בעקבות החשד לזיופי בדיקות בקרב הנוחתים, כינס בשבוע שעבר ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא והוציא הנחיות בנושא שתקפות לגבי כל מקרה של כניסת חולה מאומת במרמה לישראל. המסקנות קבעו כי כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה על-ידי משטרת ישראל וכי נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

המאומתים אמורים לשהות בבידוד ביתי, ומי שלא מתאפשר לו יוכל לעבור לבידוד במלונית קורונה.