הבורסה בת"א | סיקור שוטף

העליות בת"א התמתנו לקראת הנעילה; איתמר הוסיפה 48% לשוויה

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.5%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.2% • מגמה חיובית באירופה ובחוזים על מדדי ניו יורק • הביטקוין ממשיך לאבד גובה • ומה חושבים בבנק הפועלים על האינפלציה והריבית?

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:33

יום המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים, אם כי מתונות יותר מאלה שנרשמו לאורך היום. מדד הדגל ת"א 35 הוסיף 0.5%, ת"א 125 עלה ב-0.4% ואילו ת"א 90 התקדם רק 0.27%. מדד הביומד בלט עם עלייה של 2%, בעוד שמדד התקשורת ירד ב-0.3% בניגוד למגמה הרווחת. מחזור המסחר הסתכם ב-1.98 מיליארד שקל.

בפסגת הטבלה הערב אפשר למצוא את איתמר  שהוסיפה 48% לשוויה לאחר האקזיט, ואחריה אוברסיז  (שעלתה 16% לאור הצעת רכש בפרמיה של 64% מעל מחיר השוק שהגישה אמיליה פיתוח ), ביומיט פוד , שותפות חיפושי הנפט וגז גבעות  ותיגבור .

מנגד, סטורג' דרופ  רשמה ירידה חדה של יותר מ-10%, קוויק  צנחה 9.9% ומאפיות אנג'ל  איבדה 6.2%. בתחתית מדד ת"א 35 נמצאת לייבפרסון , שירדה ב-2.7%.

16:10

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, עם עלייה של 1.2% למדד ת"א 35, שמגיע ל-1,815 נקודות, עלייה של 1% למדד ת"א 125 ושל 0.6% לת"א 90. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-1.4 מיליארד שקל.

מדד הביומד מזנק כ-3.5% בעיקר הודות לנסיקת מניית איתמר מדיקל , כאשר גם פרפל ביוטק , קדימהסטם  ופארמוקן  רושמות עליות יפות. 

רשות שוק ההון הודיעה על כך שפתחה בבדיקה מקיפה של המכרז שערכה החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית למכירת הפארק הלוגיסטי בצריפין. במכרז, שנפתח למשך ימים בודדים בלבד, זכתה הצעתה של חברת הנדל"ן המניב אמות . בשעות הצהריים המוקדמות המניה טיפסה בכ-4% ובהמשך העלייה התמתנה. לאחר הדיווח המניה רשמה ירידה קלה אך כעת היא מתאוששת ומתחזקת ב-0.7%. 

14:50

גילת  הודיעה היום כי חתמה על חוזה בהיקף של 12 מיליון דולר מהכנסות חוזרות עבור שירותי פס רחב בקוסקו, פרו. שירותי תפעול ותחזוקה יסופקו לתקופה של שלוש שנים לצרכי רשת הפס הרחב באזור. 

טאואר  הכריזה היום על טכנולוגיה חדשנית לחיישני LiDAR המיועדים לשוק הרכב. טכנולוגיה זו מאפשרת פיתוח וייצור חיישני LiDAR ללא רכיבים נעים בעלי רמת ביצועים גבוהה ובגודל קומפקטי במיוחד. חיישנים אלו מיועדים לשילוב במערכות עזר מתקדמות לנהג וכן ברכבים אוטונומיים. 

13:05

מדד ת"א 35 מטפס ב-1.3% לשיא חדש של 1,817 נקודות, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.7%.

לאומי פרטנרס מתחילה לסקר את מניית אלטשולר שחם גמל  בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 23 שקל למניה, הגבוה בכ-25% ממחירה בבורסה. מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס , מעריכה כי "חברת אלטשולר תמשיך להיות שחקן משמעותי בשוק הגמל, ולצמוח בשיעורים גבוהים מהשוק ובכך להמשיך ולהגדיל את נתחי השוק שלה. עסקת פסגות היא עסקה עם פוטנציאל סינרגטי גבוה לחברה, ואנו מעריכים כי מימוש הסינרגיות יהיה מהיר, ויבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה כבר בשנה הבאה. יש לציין כי שווי השוק של החברה מביא לידי ביטוי שיפור ברווח ובשל כך החברה נסחרת במכפיל גבוה ביחס לממוצע הענפי. בבחינת התזרים הצפוי לחברה בשנים הבאות, לאור תנאי השוק ורכישת פסגות, אנו מעריכים כי החברה נסחרת מתחת לשוויה הכלכלי".

פישר שרוני מציינת עוד כי "בחודשים האחרונים החברה 'מפגרת' אחרי השוק בתשואות, בשל השקעות נרחבות בשוק הסיני, מה שמסביר, ככל הנראה, פרט לתשואות השוק, את הקיטון בשיעורי הצמיחה של החברה. יחד עם זאת, אנו מעריכים כי החברה תמשיך לצמוח ולהיות שחקן משמעותי ומוביל בשוק, תוך שיפור בשיעורי הרווחיות לאור המשך ניצול יתרונות לגודל".

11:15

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9% לשיא חדש של 1,810 נקודות ומדד ת"א 90 עולה ב-0.5%.

מניית איתמר  מזנקת לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי היא נמכרת ב-538 מיליון דולר. שוויה של איתמר מדיקל עמד הבוקר על כ-338 מיליון דולר כך שהעסקה מבוצעת בפרמיה של כ-50%. הרוכשת היא ZOLL Medical , יצרנית בינלאומית של מכשור רפואי ופתרונות תוכנה נלווים.

עוד בולטות בעליות חדות תיגבור , עשות, אוברזיס ורובוגרופ.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.6%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%.

מניית באטמ  עולה בחדות לאחר שהחברה עדכנה כי חתמה על חוזה עם סמקס לאספקת Edgility OS, מערכת ההפעלה הווירטואלית (NFV) של הקבוצה. CEMEX היא הלקוח הארגוני הראשון של הקבוצה לפתרון ה-NFV. החוזה צפוי לעמוד על כ-2 מיליון דולר, והכנסותיו יוכרו החל מסוף שנה זו. 

חברת רני צים  דיווחה היום כי קיבלה היתר בנייה להקמת המרכז המסחרי בעיר רהט. בשלב הראשון החברה תבנה במסגרת הפרויקט כ-6,700 מ"ר שטחי מסחר. להערכת החברה, העלות המשוערת של שלב א' של הקמת הפרויקט עומדת על כ-50 מיליון שקל, וה-NOI השנתי שצפוי הפרויקט להניב בתום שלב זה עומד על כ-6.3 מיליון שקל בתפוסה מלאה. החברה מעריכה, כי הקמת שלב זה של הפרויקט תסתיים בשנת 2022.

אדגר השקעות  מדווחת הבוקר כי מדרוג מעלה את דירוג אג"ח סדרה ט'- יא' מ A3 לדירוג A2 ומשנה את אופק הדירוג מחיובי ליציב. השיפור נובע משיפור של הפרופיל הפיננסי והעסקי של החברה לאורך זמן וכן מגמישותה הפיננסית הבולטת לחיוב, תוך שמירה על יתרות נזילות משמעותיות ביחס לאגרות החוב התואם את רמת הדירוג הנוכחי.

08:45

אלביט מערכות  הודיעה כי זכתה בחוזים בהיקף של כ-56 מיליון דולר לאספקת מערכות ללוחמה נגד צוללות במדינה באזור אסיה-פסיפיק. המערכות יסופקו ב-12 החודשים הקרובים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת, לאחר שאתמול ננעל יום המסחר בבורסה בירידות קלות. מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.3% ות"א 90 נסוג ב-0.5%. 

2. מגמה מעורבת באסיה, יציבות במסחר בחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק ניכרת יציבות עם נטייה קלה לעליות.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 1.33%. 

3. ההסלמה הביטחונית נמשכת

ההסלמה הביטחונית נמשכת. דובר צה"ל מסר הלילה כי חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועת עזה בשני סבבים נפרדים. גל התקיפות הראשון הגיע בתגובה לרקטה ששוגרה ויורטה אמש בערב, והגל השני בתגובה לשיגור נוסף שיורט בזמן תקיפת צה"ל. זהו הלילה השלישי ברצף בו צה"ל תוקף בתגובה לירי רקטה מעזה אל ישראל. 

4. הביטקוין ממשיך לאבד גובה

בזירת הקריפטו, הביטקוין ממשיך לאבד גובה ויורד בעוד 2.8% סביב 44,630 דולר. האת'ריום צונח ביותר מ-3% ונסחר סביב 3,280 דולר.

הנפט עולה קלות וחוזה על נפט מסוג ברנט לנובמבר נסחר סביב 73.1 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,793 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר).

5. בנק הפועלים: למרות עלייה באינפלציה, הריבית לא תשתנה בשנה הקרובה

ולסיום, כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי האינפלציה הגלומה בשוק לטווח של שנתיים עלתה בשבועיים האחרונים בכ-30 נקודות בסיס לרמה של 2.4%. לטווח של עשר שנים האינפלציה הגלומה עומדת על 2.2%. "השווקים מפנימים את הסיכון של המשך עלייה באינפלציה לאור זאת, שמחירי הסחורות וההובלה לא נסוגים, הבנקים המרכזיים ממשיכים להעריך שעליות המחירים הן זמניות, ולכן גם לא תהיה תגובה מוקדמת לבלימת עליות המחירים. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדת על 1.6%, אך אנו יכולים לחשוב על מספר גדול של גורמים שעשויים להביא לאינפלציה גבוהה מזו". 

עוד הם מציינים כי "הריבית בארץ לא צפויה להערכתנו להשתנות ב-12 החודשים הקרובים, אך בהחלטות הקרובות אנו צפויים לראות שינוי בהכוונה המוניטרית של בנק ישראל, ואולי השמטה של האפשרות להפחתת ריבית עתידית".