בנט ייפגש עם א-סיסי בקהיר וידון עמו בחידוש המו"מ עם חמאס

ראש הממשלה ייפגש בקרוב בקהיר עם נשיא מצרים • הנושאים שעל הפרק: המשך שיתוף הפעולה בסוגיית הגז, איראן וגם הרחבת שיתוף הפעולה בפרויקטים אזרחיים חקלאיים במצרים

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט יצא בקרוב לקהיר וייפגש שם עם נשיא מצרים א-סיסי. הנושא העיקרי שעל הפרק הוא הטיפול ברצועת עזה והאפשרות לחידוש המשא ומתן העקיף מול חמאס. עוד על הפרק המשך שיתוף הפעולה בסוגיית הגז, איראן וגם הרחבת שיתוף הפעולה בפרויקטים אזרחיים חקלאיים במצרים.

בסוגיית עזה, לאחר מבצע שומר החומות, נקבעה הפסקת אש שנועדה לאפשר מו"מ על הסדר ארוך טווח. אתמול הציג שר החוץ יאיר לפיד את תכניתו לשיקום הרצועה תמורת פירוזה והחזרת הרשות הפלסטינית לשליטה בה. תוכניות דומות הוצעו בעבר וחמאס דחה את כולן.

חמאס דורש כעת העברת כספים למשכורות לאנשיו עובדי משרדי הממשלה וגם מנגנוני הביטחון שלו. עד כה לא נמצאה הדרך וזו הסיבה העיקרית לירי המטפטף של רקטות ומקלעים לעבר ישראל. צה"ל תקף הלילה שוב ברצועה בתגובה לירי רקטה אמש, ירי שלישי בימים האחרונים.

דוברו של א-סיסי מסר טרם הפגישה כי שני הצדדים ידונו בדרכים ובמאמצים להחיות את תהליך השלום, כמו גם בהתפתחויות האחרונות באזור ובזירות הבינלאומיות.