ביג פתחה במאבק משפטי על המרכז המסחרי במודיעין: תובעת את ישפרו

ביג מרכזית קניות הגישה לביהמ"ש תביעה נגד כידן דהרי, ירון אדיב ושתי חברות שבשליטתם, די אנד איי 2 וישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים, ודורשת את אכיפת הסכם המכר

חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

חברת ביג מרכזי קניות  פתחה במאבק משפטי במטרה להשלים את העסקה לרכישת המרכז המסחרי ישפרו סנטר מודיעין ב-425 מיליון שקל. הערב דיווחה ביג כי הגישה לבית המשפט תביעה נגד כידן דהרי, ירון אדיב ושתי חברות שבשליטתם, די אנד איי 2 וישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים, בטענה שהפרו התחייבויותיהם.

ביג דורשת מביהמ"ש לאכוף את הסכם המכר שנכרת בין הצדדים למכירת נכסים במודיעין (ישפרו סנטר מודיעין במרכז עינב וכן מספר נכסים סמוכים שבבעלות הנתבעים) במסגרת הסכם ההלוואה מ-29 בדצמבר 2020. לטענת ביג, הנתבעים הפרו באופן יסודי ובוטה את התחייבויותיהם לחתום על מסמכי המכר של הנכסים.

בד בבד עם הגשת התביעה, הגישה ביג בקשה לקבלת הסעדיים הזמניים הבאים: צו מניעה זמני האוסר על ביצוע כל דיספוזיציה בנכסים במודיעין, צו המורה כי כל הכספים שהופקו מן הפעילות השוטפת (FFO) בנכסי מודיעין בתקופה שמ-1 בינואר 2021 ועד למועד תשלום התמורה עבור הנכסים השייכים למבקשת בהתאם להוראות הסכם ההלוואה והסכם המכר - יופקדו בחשבון נאמנות. עוד מבקשת ביג שימונה נציג רו"ח מטעמה, שיוסמך לקבל כל נתון וכל החלטה בקשר לנכסי מודיעין באופן שיבטיח את הניהול התקין של נכסי מודיעין.

לאחר הגשת התביעה, קבע היום בית המשפט כי בטרם יכריע בבקשה לסעדיים זמניים, יוכלו הנתבעים להגיב לבקשה וזאת עד ל-19 בספטמבר (יום ראשון הקרוב) בשעה 12:00.