אייפון 13: המצלמה עברה שידרוג, ומה עם המחיר?

אייפון חדש, אייפד עם ביצועים טובים יותר ב-20% ומהירים פי 6 מהטאבלט אנדרואיד שיש בשוק, ושעונים עם זמן טעינה מהיר יותר: ענקית הטכנולוגיה אפל חשפה מוצרים חדשים ב"אירוע ספטמבר" שלה • כל הפרטים מאירוע ההשקה בלייב בלוגינג מיוחד, שלב אחר שלב

האייפדים החדשים של אפל / צילום: צילום מסך
האייפדים החדשים של אפל / צילום: צילום מסך

ענקית הטק אפל קיימה את "אירוע ספטמבר", בו היא חשפה מספר מכשירים חדשים, ביניהם אייפון חדש. גלובס עקב אחר כל הפרטים מהאירוע הווירטואלי השביעי ברצף של החברה בשידור חי. מתי יושקו המוצרים, מה יהיו המחירים לצרכן ומה עוד ניתן לצפות מאפל בעתיד? כל הפרטים בבלוגינג מהאירוע של אפל.

השעה המוצגת היא לפי שעון ישראל. המשיכו לגלול לכל הפרטים מהאירוע »

21:35

לבסוף, אפל הכריזה על התאריך שתשחרר את מערכות ההפעלה החדשות שלה, iOS 15 ו-IPadOS 15: והוא 20 בספטמבר.

21:00

טים קוק חוזר לבמה להציג את האייפון פרו. 

אייפון פרו / צילום: צילום מסך
 אייפון פרו / צילום: צילום מסך

מדובר בעצם בשני מכשירים: ה-Pro וה-Pro Max. המכשירים תומכים במעבד החדש, A15 Bionic. מדובר במעבד GPU 5 עם ליבות - עם גרפיקה מהירה ב-50 אחוזים מהמתחרה המובילה, כך לפי אפל. 

המסך תומך ב-Super Retina XDR, עם 1,000 ניטים כשנמצאים בחוץ. בנוסף, אפל מכניסה לפרו את ה-ProMotion, קצב רענון דינמי מ-10Hz ועד 120Hz. ישנם 3 חיישני מצלמה ושלוש מצלמות אחוריות.

אז מבחינת המצלמות מדובר במערך צילום בעל שלושה חיישנים. חיישון ראשון - חיישן אולטרה רחב שאמור לספק צילומים טובים יותר בתאורה נמוכה, חיישן ה-telephoto שיגיע לזום של פי שלושה, ומאפשר זום אופטי של פי שישה בשלוש המצלמות. בכל החיישנים יש מצב לילה ויש מצב מאקרו חדש לצילום אובייקטים במרחק של 2 ס"מ.

אפל מדברת על Smart HDR כדי להתאים באופן אישי את פרופילי הצילום למראות שונים לפי מה שאתם רוצים. נשמע שיהיה אפשר לבחור איך ה-HDR ייראה - משהו שצריך לבחון לכשיגיע. גם פה יש מגרעת עליונה שקטנה ב-20 אחוזים, כמו בדגמים הקטנים יותר. כמו כן סוללה גדולה יותר.

לצד החידושים הטכניים, אפל הכריזה על "photographic profiles" - משהו כמו פילטרים של צילום המוכרים אך עם computational photography. בוידיאו, המצב הקולונועי מגיע גם לפרו. האייפון 13 פרו יכול לצלם גם עד 4K/30fps ב-ProRes, פורמט וידיאו באיכות גבוהה יותר - מה שנותן לעורכים וידיאו שליטה טובה יותר על צילומים לאחר שסיימו. זה אומר כמובן שבשביל איכות גבוהה תצטרכו הרבה מקום אחסון, למזלכם האייפון 13 פרו מגיע עם זיכרון של 1 טרה בייט.

האייפון פרו יתחיל ממחיר של 999 דולר, והאייפון פרו מקס יתחיל ממחיר של 1099 דולר. יהיה אפשר להזמין את האייפונים החדשים כבר ביום שישי בהזמנה מוקדמת, והם יהיו זמינים ב-24 בספטמבר.

20:40

אפל מציגה את האייפון החדש: אייפון 13. 

אייפון 13 / צילום: צילום מסך
 אייפון 13 / צילום: צילום מסך

אייפון 13 ואייפון 13 מיני יבואו בגדלי 6.1 אינץ' ו-5.4 אינץ' בהתאמה. לפי החברה, האייפון הוא 28 אחוז בהיר יותר. יש בו את אותה ההגנה על המסך עם עמידות בפני מים של IP68. כמו שאמרו השמועות, המגרעת העליונה קטנה ב-20 אחוזים. האייפון תומך ב-Dolby Vision, ב-HDR10 וב-HLG.

באייפון החדש ה-A15 Bionic, המעבד החדש של אפל, שהוא מעבד בעל שש ליבות. לפי אפל, הביצועים של המעבד החדש גדולים ב-50 אחוזים יותר מהמתחרה המובילה שלהם.

לאייפון מצלמה עם שני חיישנים, אחד של 12 מגהפיקסל רחב ואחד חדש של 12 מגה פיקסל אולטרה רחבה. לשני מכשירי האייפון 13 יש חיישן ייצוב. המצלמה החדשה קולטת 47 אחוזים יותר אור. כמו כן יש מצב קולנועי חדש - "cinematic mode" - התומך במיקוד בחפצים ואובייקטים בתמונה. זהו בעצם מצב הדיוקן שמגיע עכשיו לוידיאו, שמועה שפורסמה כבר.

בנוגע לחיי הסוללה, אפל מכריזה שאייפון 13 מיני מקבל תוספת של 1.5 שעות בהשוואה ל-12, ואייפון 13 מקבל 2.5 שעות יותר מאייפון 12.

כמה יעלה כל זה? המיני מתחיל ב-699 דולרים והרגיל מתחיל ב-799 דולרים. האייפון מתחיל עם זיכרון של 128GB, ומכניסים גם אפשרות של 512GB

20:35

חיי הסוללה של הדגם החדש של Apple Watch הם 18 שעות, בדומה לדגם האחרון. הסוללה נטענת מהר יותר ב-30%.

20:25

אנשי החברה מציגים את סדרת השעונים החדשה Apple Watch Series 7. השעונים החדשים יהיו בהירים יותר במצב always-on ב-70%. ממשק המשתמש עוצב מחדש והלחצנים גדולים יותר. ניתן להכניס 50% יותר טקסט מאשר במסך מהדור הקודם, לצד מקלדת מלאה.

Apple Watch Series 7 / צילום: צילום מסך
 Apple Watch Series 7 / צילום: צילום מסך

השעון גם חזק יותר - המסך עמיד בפני סדקים והשעון עמיד בפני אבק. עדיין swimproof.

20:18

כעת מציגים את האייפד מיני החדש. גודל המסך הוא 8.3 אינץ' עם טכנולוגיית Liquid retina display. האייפד תומך בדור החמישי. ה-Touch ID נמצא בחלק העליון של האייפד, ובחלק התחתון יש חיבור טעינה של USB-C!

לדגם הזה יש מצלמה אחורית באיכות 12 מגה פיקסל, עם תמיכה ב-HDR חכם ותמיכה בצילום סרטון ב-4K. המצלמה הקדמית היא מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל במרכז.

המחיר: 499 דולר. ניתן להזמין כבר היום, והמוצר יהיה זמין בשבוע הבא.

האייפד מיני החדש של אפל / צילום: צילום מסך
 האייפד מיני החדש של אפל / צילום: צילום מסך

20:09

עוברים ל-iPad. לא היינו בטוחים אם אפל תשיק אייפד חדש, והיא מחליטה לעשות זאת. קוק מזכיר גם את מערכת ההפעלה iPadOS שלה. על פי קוק, הם גדלו ב-40% עם האייפד.

האייפד החדש של אפל / צילום: צילום מסך
 האייפד החדש של אפל / צילום: צילום מסך

באייפד החדש יהיה מעבד A13 Bionic, לפי החברה - הביצועים יהיו טובים יותר ב-20%, ומהירים פי 6 מהטאבלט אנדרואיד שיש בשוק.
הטאבלט מצויד במצלמת 12 מגה פיקסל עם זווית אולטרה רחבה, זווית של 122 מעלות.
אפל החליטה להביא את ה-Center Stage, הטכנולוגיה ששומרת אותך במסגרת של התמונה, הישר מהאייפד פרו לאייפד הרגיל.

אפשר להזמין את המוצר כבר היום, והוא יהיה זמין בשבוע הבא.

20:05

מתחילים את האירוע עם Apple TV Plus. טים קוק, מנכ"ל אפל, עומד על הבמה ומדבר על ההצלחות שלהם ועל המועמדויות שלהם בפרסים שונים. החברה מציגה סרטון עם התכנים שלהם (ג'ניפר אניסטון שם ועוד רבים) ועם תאריכים עתידיים.

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך
 טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך

20:00

ענקית הטכנולוגיה אפל מקיימת כעת אירוע ההכרזה השנתי שלה - אירוע האייפון. מדובר באירוע המסורתי שלה לחודש ספטמבר, והוא יהיה ההשקה הווירטואלית השביעית שלה בצל הקורונה.

בשנה שעברה, החברה קיימה את "אירוע הספטמבר" שלה כמתוכנן - אך השיקה בו את השעונים החדשים ולא את האייפונים, וחודש לאחר מכן בישרה על האייפונים החדשים.

לא ברור אם אפל מתכננת כעת לעשות אירוע אחד מרכזי שבו תכריז על כל התותחים הגדולים שלה - האייפונים, השעונים, האוזניות, המחשבים והאייפדים, או שתחלק את ההשקות לשני אירועים נפרדים.

גלובס יעדכן בשידור חי מהאירוע.