כתר תנסה לגייס מאות מיליוני דולרים בהנפקה בניו יורק

החברה הגישה טיוטת תשקיף ראשונית לרשות לניירות ערך בארה"ב • החברה תנסה לגייס לפי שווי של 2-2.5 מיליארד דולר • החתמים בהנפקה יהיו, בין השאר, גולדמן זאקס, ג'פריס, ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה

מפעל כתר כרמיאל / צילום: יח''צ
מפעל כתר כרמיאל / צילום: יח''צ

כתר  יוצאת להנפקה ראשונית בבורסה של ניו יורק. החברה תנסה לגייס מאות מיליוני דולרים לפי שווי של 2-2.5 מיליארד דולר (תלוי כמובן בתנאי השוק שישררו בעת ההנפקה). 

החברה הגישה טיוטת תשקיף ראשונית לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). החתמים בהנפקה יהיו, בין השאר, גולדמן זאקס, ג'פריס, ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה.

קבוצת כתר מייצרת ומשווקת רהיטי פלסטיק, ונחשבת למובילה עולמית בתחומי ריהוט הגינה, המחסנים, ארגזי הכלים והמוצרים לבית. מרכז החדשנות ומרכזי הפיתוח של כתר נמצאים בישראל, וכך גם 9 מתוך 20 מפעליה בעולם. החברה מעסיקה 5,000 עובדים ברחבי העולם (מהם 2,000 בישראל) ופועלת ב-100 מדינות. בשנה הקרובה מתכננת כתר להקים 2 מפעלים נוספים בישראל.

מטיוטת התשקיף עולה כי החברה רשמה ברבעון השני של השנה עלייה של 35% בהכנסות לעומת הרבעון השני אשתקד, לרמה של כ-444 מיליון אירו. הרווח התפעולי שלה גדל ב-32% והסתכם בכ-26 מיליון אירו ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד של כ-5 מיליון אירו. 

כתר נוסדה בשנת 1948 על-ידי יוסף סגול כמפעל לייצור צעצועים ומוצרים לבית. בשנות ה-80 עבר הניהול לידיהם של בניו יצחק וסמי סגול. השליטה בקבוצת כתר (80%) נמכרה בשנת 2016 על-ידי האחים סגול לקרן הזרה BC Partners תמורת 1.4 מיליארד אירו, ומשפחת סגול נותרה עם החזקה של 20% בכתר. הרכישה הייתה ממונפת, וההלוואה הבנקאית הגדולה הועמסה על החברה הנרכשת. לפני חתימת ההסכם על המכירה התמודדו שני גורמים על רכישת כתר, והגורם השני היה קרן ההשקעות CVC.