במקום בניין מד"א המיתולוגי בבזל: פנטהאוז ב-47.5 מיליון שקל

חברות בנייני העיר הלבנה וקרן JTLV2, בעלות מבנה המגורים במתחם מד"א בזל בת"א, מכרו בפרויקט דירת פנטהאוז של 381 מ"ר עם גג של 149 מ"ר, באחת העסקאות היקרות ביותר שבוצעו במרכז העיר • הרוכש הוא ישראלי, אך לא ידועה עדיין זהותו

פרויקט בזל של בנייני העיר הלבנה וקרן JTLV / הדמיה: 3dvision
פרויקט בזל של בנייני העיר הלבנה וקרן JTLV / הדמיה: 3dvision

חברות בנייני העיר הלבנה וקרן JTLV2, בעלות מבנה המגורים במתחם מד"א בזל בתל אביב, מכרו דירת פנטהאוז בפרויקט תמורת 47.5 מיליון שקל. הרוכש הוא ישראלי, אך לא ידועה עדיין זהותו.

 מנתוני רשות המסים עולה כי מדובר בדירת 6 חדרים של 381 מ"ר, עם גג של 149 מ"ר. המחיר למ"ר (שלוקח בחשבון את שוויה היחסי של המרפסת) מגיע לכ-107 אלף שקל, מה שהופך את העסקה לאחת מהגבוהות ביותר שבוצעו במרכז העיר. בדרך-כלל עסקאות של יותר מ-100 אלף שקל למ"ר מבוצעות לאורך הטיילת.

על אף שמדובר בדירת פנטהאוז - היא ממוקמת בקומה השישית בלבד, ואולם יש לה יתרונות אחרים, ובראשם נדירות הפרויקט, שממוקם באזור הצפון הוותיק של העיר, בין הרחובות אלקלעי, אשתורי הפרחי ובזל, ליד מגדל בזל הוותיק.

במקום שכן בניין מגן דוד אדום, ששטח המגרש שעליו שכן הגיע ל-2.58 דונם ונמכר ב-2019 במכרז של בעלת הקרקע, עיריית תל אביב, לחברת בנייני העיר הלבנה ו-JTLV2, שמחזיקות כל אחת ב-40% מהמתחם; ורשת ישרוטל, שמחזיקה ביתרת הבעלות על המתחם; בתמורה לכ-250 מיליון שקל.

הפרויקט שמקימות שלוש החברות יגיע לסך עלויות של 600 מיליון שקל, והוא יכלול מלון בן 130 חדרים ומעליו 13 דירות ענק של 250 ל-350 מ"ר לדירה שאינה פנטהאוז, עם מרפסות של החל מ- 30 מ"ר ועד 140 מ"ר. כאמור, המידות של דירת הפנטהאוז חורגות מהשטחים הללו.

הדירות יימכרו ברמת גימור מלא, עניין מעט חריג בשוק הדירות המגה-יוקרתיות, שבהן היזמים מעדיפים למכור אותן בגמר מעטפת ולהותיר לרוכשים לעצב את הדירות לטעמם. בעלי הדירות יוכלו ליהנות משירותי המלון ואפילו לנדוד לספא ביערות הכרמל שבבעלות ישרוטל.

רק לשם השוואה, דירות במגדל בזל, שיחגוג בעוד שנים ספורות 30 שנה להקמתו, נמכרות במחירים אחרים. בקומה ה-14 של המגדל נמכרה דירת 145 מ"ר עם מרפסת גדולה ב-10.5 מיליון שקל; דירת מיני פנטהאוז של 130 מ"ר ו-20 מ"ר מרפסות מוצעת למכירה ב-11.4 מיליון שקל, מה שמביא את המחירים למ"ר לרמות של 60-80 אלף שקל למ"ר, שמהוות את הרמות המקובלות עבור דירות יוקרה באזור הוותיק של תל אביב. הדירות הללו אולי ישקיפו על הפנטהאוז החדש מלמעלה - אבל בכל הקשור לשטחים, לרמות גימור ולאבזורים - השוק תימחר את הפנטהאוז הזה ברמה אחרת לגמרי.

עורכי הדין אבירם גרנות ודניאל חג'ג' לוסקי מפירמת הרצוג פוקס נאמן ייצגו את הרוכש. את הפרוייקט תכנן משרד בר אוריין אדריכלים.