להפסיק להתייחס למתים מקורונה כפיונים במשחק השחמט הפוליטי

המדיניות משולחת הרסן של הממשלה בנוגע לפתיחת מערכת החינוך בספטמבר גובה מתים רבים מקורונה • הזינוק החד בתחלואה הקשה ובמקרי המוות מחייב פעולה שתציל חיים רבים: הפעלת סגר מיידי בבתי הספר ובגנים עד תום החגים

צוותי רפואה בית חולים רמב''ם חיפה מחלקת קורונה / צילום: דובר לחה''כ עפר שלח  חיים רובינשטיין
צוותי רפואה בית חולים רמב''ם חיפה מחלקת קורונה / צילום: דובר לחה''כ עפר שלח חיים רובינשטיין

הגל הרביעי של הקורונה מכה בעוצמה כשבשבוע אחד בלבד מערב ראש השנה ועד היום אנחנו סופרים כ-160 קורבנות שנפטרו כתוצאה מהנגיף, רובם המכריע, בני הגיל השלישי מגילאי 60 ומעלה. בחודשיים האחרונים מתרבים קולות ההתרעה של אנשי מדע ורפואה לצד גורמים בכירים במשרד הבריאות כי פתיחת מערכת החינוך תגרום לעלייה דרמטית בהיקפי ההדבקה, ולסיכון חיים מידי של אוכלוסיית הלא-מחוסנים, קשישים מחוסנים ושאינם לצד אוכלוסיות סיכון שסובלות ממחלות רקע.

ואכן, בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה חדה במספרי התמותה בקרב קשישים ובעלי מחלות רקע, ואף עלייה ביחס לחודש אוגוסט שהיה פרוץ לגמרי וכמעט נטול הגבלות עם מופעי ענק ובתי מלון מלאים, רק שכעת בעקבות החגים נשארו רק 5 ימי לימוד עד סוף סוכות, ובכל מקרה הילדים לא מרגישים שגרה. המצב הקשה הזה הביא באבחה לעלייה של מלמעלה מ-100% במספרי הפניות למוקד יד תמר בבקשה דחופה למתנדבים בקרב משפחות נפטרים.

תוחלת החיים במדינת ישראל גבוהה מממוצע ב-OECD, ובניגוד לדורות הקודמים ואין זה מחזה נדיר כלל לראות היום אנשים בגילאי 70 פלוס מסתובבים בקורקינטים חשמליים בתל אביב, ובוודאי צעירים יותר בגופם ורוחם ביחס לבני 60 לפני שלושה עשורים. במציאות הזו כאשר אנו מדווחים (או בעיקר לא מדווחים) על עשרות נפטרים ביממה כבר שבועות ארוכים, אנו מדברים על בני ובנות זוג ,ילדים ונכדים שחרב עולמם ואיבדו את יקיריהם בטרם עת בגלל מדיניות פופוליסטית משולחת רסן שמובילים שרי הממשלה בחסות קמפיינרים ויועצים שמסתכלים על מספרי המתים כפיונים בלוח השחמט הפוליטי.

מנהלים וצוותים רפואיים בבתי חולים משקפים מצב בלתי אפשרי שבו חולי קורונה קשים מועברים בלית ברירה ממחלקות הקורונה שמצויות בתפוסה של למעלה מ-100% למחלקות הפנימיות עם צוותים רפואיים שאינם הוכשרו לעבודה עם חולים קשים ומכונות הנשמה. חייהם של בני הגיל השלישי במדינת ישראל הפכו למספרים יבשים בלוח האקסל, המדינה במו ידיה עוברת על החוק החשוב ביותר שקיים בספר החוקים של הכנסת שהוא תולדה של ציווי מספר החוקים היהודי: 'אל תעמוד על דם רעך'. האם חלילה הפכנו תוחלת חיים להכלת מתים?! לאן נעלם ערך הערבות ההדדית?

אותם נפטרים ומבריאים שממשיכים לסבול מתופעות לוואי קשות חודשים לאחר המחלה הם אינם עוד מספר בטבלאות האקסל של משרד הבריאות. כל אחד מהם השאיר משפחה אוהבת שחרב עליה עולמה. הרי ניתן למנוע את המוות המיותר הזה באמצעות פעולות פשוטות לביצוע אך מצילות חיים. כשלב ראשון אני קורא לשרי הרווחה והבריאות מאיר כהן וניצן הורוביץ לסגור מיידית את בתי הספר עד תום תקופת החגים שכבר החלה לגבות חייהם של מאות אנשים, שחלקם לפחות אולי יכלו עדיין לחיות כאן בקרבנו.

הכותב הוא יו"ר ומייסד עמותת יד תמר המעניקה תמיכה למשפחות חולי סרטן