אפל תעבור למטען USB-C עד אמצע 2024? לפחות באירופה, כנראה שכן

באירופה יגישו בסוף השבוע הצעת חוק שתאלץ את אפל לעבור למטען סטנדרטי, עם חיבור USB-C • לפי דיווח ב-Politico, הנציבות האירופית תעביר את החקיקה בשנה הבאה, והיא כבר תהיה רלוונטית תוך כשלוש שנים • אפל דחתה בעבר ניסיונות כאלו, בטענה שהם יפגעו בחדשנות

חיבור USB-C. אולי יתאים בקרוב גם לאייפון / צילום: Shutterstock, Sergei Kardashev
חיבור USB-C. אולי יתאים בקרוב גם לאייפון / צילום: Shutterstock, Sergei Kardashev

הנציבות האירופית אמורה להגיש ביום חמישי הצעת חקיקה שתאלץ את אפל להשתמש במטען סטנדרטי למכשירים אלקטרוניים, כך מסר גורם המעורב בפרטים ל-Politico. על פי הגורם, ההצעה תחייב את כל היצרנים ליישר קו על מנת ליצור נקודת טעינה שווה אצל כולם - ולהשתמש בחיבור מסוג USB-C, דבר שיאפשר טעינה מהירה ושילוב בין המותגים השונים.

הנציבות מתכננת להכניס את החקיקה בשנה הבאה ולתת למדינות השונות שנה כדי להעביר אותה בחוק המקומי, ולתת עוד שנה ליצרנים כדי ליישם אותה, לפיה הגורם. משמע, "היא אמורה להיות רלוונטית עד אמצע 2024". על פי הדיווח, המטרה העיקרית של החקיקה החדשה הזו היא ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל, שדחתה בעבר ניסיונות כאלו מצד האיחוד האירופי. הטענה של אפל בזמנו הייתה שהמהלך הזה יפגע בחדשנות.

היצרנים יידרשו להפסיק למכור מטען עם כל מכשיר חדש, ובמקום עליהם לאפשר לצרכנים את האפשרות להשתמש במטען הישן שלהם - מה שנועד לצמצם פסולת אלקטרונית. השאיפה של הנציבות היא להפחית את הכמות השנתית של ייצור פסולת אלקטרונית באיחוד האירופי ב-980 טון.

החוק החדש יחול על מוצרים רבים - טאבלטים, אוזניות, מצלמות ורמקולים. על פי הגורם, "לא תהיה הרמוניה ישירה של כל המטענים, אלא רק של נקודות הטעינה במכשירים עצמם". החוק החדש לא יחול על מוצרי e-readers או מטענים אלחוטיים.