אוורגרנד הודיעה כי תסדיר את תשלומי הריבית על האג"ח הסיניות שלה

חטיבת Hengda Real Estate Group של החברה תשלם 232 מיליון יואן (כ-36 מיליון דולר) כריבית על האג"ח המקומיות שלה שמועד הפירעון שלהן הוא ספטמבר 2025 • בינתיים, המשקיעים ברחבי העולם ממתינים לראות אם החברה תשלם ריבית גם על האג"ח שהונפקו מחוץ לסין

מפה שמציגה את הפרויקטים של אוורגרנד בסין, שעומדת ליד פרויקט של החברה שנבנה בבייג'ינג' / צילום: Associated Press, Andy Wong
מפה שמציגה את הפרויקטים של אוורגרנד בסין, שעומדת ליד פרויקט של החברה שנבנה בבייג'ינג' / צילום: Associated Press, Andy Wong

ענקית הנדל"ן הסינית אוורגרנד הודיעה היום (ד') כי היא תשלם השבוע ריבית על אגרות החוב המקומיות שלה. בינתיים, המשקיעים ממתינים לראות אם החברה, ששקועה בחובות, תשלם גם ריבית על אגרות החוב שלה שהונפקו מחוץ לסין. מחר אוורגרנד אמורה לשלם 83.5 מיליון דולר בריבית על אגרות חוב שהנפיקה בחו"ל ומועד הפירעון שלהן הוא מרץ 2022, אך ספק אם זה יקרה. 

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי חטיבת Hengda Real Estate Group של החברה תשלם 232 מיליון יואן (כ-36 מיליון דולר) כריבית על אגרות החוב הסיניות שלה שמועד הפירעון שלהן הוא ספטמבר 2025.

בין הסיבות למצוקת החברה נמנים כללי בקרה חדשים שקבעה ממשלת סין על חברות הנדל"ן הגדולות. הצעדים החדשים הובילו את אוורגרנד להציע את נכסיה בהנחות גדולות כדי להבטיח שייכנס מספיק כסף כדי לשמור על העסק. כעת היא מתקשה לעמוד בתשלומי הריבית על חובותיה, שעומדים על כ-300 מיליארד דולר.

יו"ר החברה וואי קא יואן שיגר בתחילת השבוע מכתב לעובדים בו נאמר כי החברה בטוחה כי "היא תצא מהרגע הכי חשוך שלה" ותפתח פרויקטי מגורים כפי שהבטיחה. יו"ר החברה הוסיף במכתב לעובדים כי אוורגרנד תמלא את חובותיה לקונים, המשקיעים, השותפים והבנקים.

החשש העולמי מפני ההתפתחויות בשוק הנדל"ן הסיני השפיע על השווקים, והוביל מוקדם יותר השבוע לירידות חדות בוול סטריט ובבורסות אירופה.