בכיר בפייסבוק עוזב, המחליף שלו איש חומרה. מה זה אומר על העתיד של החברה?

מנהל טכנולוגיות ראשי בפייסבוק, מייק שרופר, הודיע כי הוא פורש מתפקידו • הוא יהפוך לעמית הבכיר הראשון בפייסבוק • הבחירה במחליף שלו, אנדרו בוסוורת', היא ללא ספק קריאת כיוון של החברה לכך שהיא הולכת יותר לכיווני החומרה בעתיד של פייסבוק

משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock, Kryuchka Yaroslav
משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock, Kryuchka Yaroslav

מנהל טכנולוגיות ראשי בפייסבוק, מייק שרופר, הודיע אמש כי הוא יפרוש מתפקידו. שרופר יעבור לתפקיד במשרד חלקית בחברה, ובשנה הבאה ייכנס מחליפו לתפקיד - אנדרו בוסוורת', כיום ראש חטיבת החומרה בפייסבוק. על פי הודעת פייסבוק, שרופר הודיע לפייסבוק על כך שהוא מתכוון להתפטר ביום שני.

"אחרי 13 שנים מדהימות בפייסבוק, קיבלתי את ההחלטה להתפטר כמנהל טכנולוגיות ראשי ולעבור לתפקיד במשרה חלקית חדשה כעמית הבכיר הראשון של חברת פייסבוק בשנת 2022", כתב שרופר בעמוד הפייסבוק האישי שלו. "זו החלטה קשה בגלל כמה שאני אוהב את פייסבוק וכמה שאני מתרגש מהעתיד שאנחנו בונים ביחד", הוסיף. הוא הוסיף כי ינצל את הזמן הפנוי שלו כעת לבילוי עם המשפחה ועבור פילנתרופיה.

בוסוורת' שמחליף אותו, בירך את שרופר על "הריצה האפית שלו ב-13 שנים האחרונות". מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודה בבלוג החברה לשרופר: "אני רוצה לקחת רגע להודות ל-Schrep על תרומתו יוצאת הדופן לקהילה שלנו ולחברה שלנו ב-13 השנים האחרונות. הוא מילא תפקיד קריטי כמעט בכל מה שעשינו. ל-Schrep ולי הייתה שותפות הדוקה לאורך השנים, ובנוסף להיות מנהיג נהדר - הוא גם אדם נהדר וחבר קרוב".

שרופר צעד עם פייסבוק מאז שהגיע לכהן כסגן נשיא להנדסה באוגוסט 2008, ונכנס לתפקיד ה-CTO בחודש מרץ 2013. כעת, המשרה החלקית ששרופר ייכנס אליה יהיה עמית בכיר, ובכך יהפוך לעמית הבכיר הראשון בפייסבוק. שרופר יסייע לפייסבוק לגייס ולפתח כישורונות טכניים, ולהמשיך לגדל פרויקטים בתחום הבינה המלאכותית - כך לפי צוקרברג.

לפי צוקרברג, שרופר יעזור לפייסבוק "לשפר את האופן בו אנו בונים פרויקטים כמו Move Fast, ולהמשיך לטפח את ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית כמו PyTorch". בנוסף, אמר כי בוסוורת' ימשיך לפקח על חטיבת Facebook Reality Labs, חטיבה שבניהולו מונה כבר מעל ל-10 אלף עובדים.

 

בוסוורת' הוא אחד המנהלים הוותיקים ביותר של פייסבוק, שהצטרף לחברה לפני למעלה מ-15 שנה. לפני שהיה בחטיבת Reality Labs, הוביל את חטיבת המודעות של פייסבוק ועבד על הגרסאות הראשונות של תכונות מפתח בפייסבוק כמו ניוזפיד, מסנג'ר וקבוצות.

הבחירה בבוסוורת' ל-CTO היא ללא ספק קריאת כיוון של החברה לכך שהיא הולכת יותר לכיווני החומרה בעתיד של פייסבוק. מוקדם יותר השנה החברה השיקה את ה-metaverse, מרחב המציאות המדומה בה אנשים יכולים להיפגש ולעבוד יחד. בנוסף, החודש החברה השיקה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת Ray-Ban וממש השבוע השיקה את מכשירי ה-Portal החדשים שלה עבור שיחות וידאו.

צריך לציין - הדיווח הזה מגיע ברגע סדרת התחקירים הענק של הוול סטריט ג'ורנל, שמצביעים על שורת מחדלים שפייסבוק התעלמה או לא הצליחה לטפל כראוי בבעיות: מערכת של פייסבוק המאפשרת ל-5.8 מיליון מפורסמים להפר את הכללים; פייסבוק גילתה שוב ושוב כמה אינסטגרם למעשה מזיקה לנוער, במיוחד לבנות נוער; שינוי האלגוריתם שפייסבוק עשתה ב-2018 מה שהפך את פייסבוק למקום רעיל ואלים; התעלמות מפשעים חמורים כמו סחר בבני אדם; עידוד מתנגדי חיסונים וקונספירציות.