לאחר מכירת ההחזקות במאגר תמר: דלק קידוחים תחלק דיבידנד של 100 מיליון דולר

דלק קידוחים דיווחה שלאור ההסכם למכירת החזקותיה במאגר תמר, ובהמשך לתוצאות הרבעון הראשון והשני של דלק קידוחים (שבהם רשמה שיאי מכירות ורווחים), הדירקטוריון אישר חלוקת רווחים בהיקף של 100 מיליון דולר

אסדת תמר / צילום: אלבטרוס
אסדת תמר / צילום: אלבטרוס

שותפות דלק קידוחים  דיווחה הבוקר (ה') כי בהמשך לתוצאות הרבעון הראשון והשני (שבהם רשמה שיאי מכירות ורווחים) ובהמשך להסכם שנחתם לאחרונה למכירת החזקותיה (22%) במאגר תמר - דירקטוריון השותפות החליט לאשר חלוקת רווחים בהיקף של 100 מיליון דולר.

בתחילת החודש דיווחה השותפות, שבשליטת קבוצת דלק  של יצחק תשובה, כי חתמה על הסכם מחייב למכירת חלקה (22%) במאגר הגז תמר לחברת מובאדלה פטרוליום מאבו דאבי תמורת כמיליארד דולר. המכירה מתבצעת בהתאם למתווה הגז, שאושר על בידי הממשלה, הכנסת ובג"ץ, ושבמסגרתו התחייבה דלק קידוחים למכור את כל זכויותיה במאגר תמר עד לסוף שנת 2021. 

הכנסותיה של דלק קידוחים ממכירת הגז בישראל (בניכוי תמלוגים) עלו ב-58% ברבעון השני של השנה ועמדו על 786 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר מגידול בהפקת הגז מלווייתן. התרומה לרווח ברבעון השני עמדה על 174 מיליון שקל לעומת הפסד של 211 מיליון שקל בתקופה מקבילה.

יוסי אבו, מנכ״ל דלק קידוחים: ״לאחר תוצאות יוצאות מגדר הרגיל עד כה בשנת 2021, היקף מכירות שובר שיאים, בעיקר בזכות הייצוא למצרים ולמדינות האזור, ולאחר שעמדנו בהתחייבותנו על פי מתווה הגז למכירת חלקנו במאגר תמר, החליט דירקטוריון השותפות על חלוקת רווחים. נמשיך לפעול בשני וקטורים - השאת ערך הנכסים, במיוחד באמצעות פיתוח שלב ב׳ של לוויתן ומאגר אפרודיטה, לצד תשואת דיבידנד״.