התקלה בפלטפורמת המסחר שגרמה למשקיעי הביטקוין להחסיר פעימה

אחת מפלטפורמות המידע המובילות במסחר במטבעות דיגיטליים, Pyth, דיווחה בתחילת השבוע על נפילה במחיר של הביטקוין ל-5,402 דולר - עד שהתברר שמדובר בשגיאה • לא ברור עדיין ההיקף המלא של הנזקים שנגרמו בשוק בעקבות האירוע

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Wit Olszewski

ביום שני השבוע, Pyth, אחת מהפלטפורמות המובילות לתמחור ונתונים על מטבעות ונכסים דיגיטליים, המנוהלת על ידי כמה מהשחקנים הגדולים ביותר בוול סטריט, דיווחה לפתע שמחירו של הביטקוין צנח למחיר של 5,402 דולר. זאת היתה התרסקות מאיימת של 90% בערכו של המטבע בתוך רגע אחד.

סימני השאלה צצים משום שמדובר באחת הפלטפורמות הנחשבות למהימנות ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים, במערכת שנשענת כולה על נתונים בזמן אמת, ומקבלת את המידע שלה מכמה מהסוחרים המרכזיים בשוק, כמו ענקיות הפיננסיים Jump Trading Group, DRW ו-FTX. זו הפעם השנייה בתוך שבוע שהופיעה שגיאה אצל Pyth. הפלטפורמה מחוברת ל-Solana blockchain, שבשבוע שעבר הפסיקה לעבוד ליותר מ-17 שעות, מה שהביא לקריסה של Pyth.

Pyth מצידה הודיעה שמדובר בתקלה טכנית, ושהמהנדסים שלה ממשיכים לחקור את הסיבה לתקלה ודו"ח מלא על כך יוגש בקרוב. יום אחר כך, כמובן, כבר הכל חזר לשגרה, כולל שער הביטקוין עצמו, שנרשם על כמעט 42,000 דולר.

בשלב זה עוד לא ברור מה היקף הנזקים שהשגיאה ב-Pyth גרמה. אבל בציוץ אחד בטוויטר, של אחת מקבוצות המסחר במטבעות דיגיטליים, נרשם במפורש שהתקלה הזאת הובילה שורה של אירועי מימושים סביב הביטקוין.