איך קיבלה בת זוגו לשעבר של מנכ"ל סנטינל וואן מניות בשווי של 124 מיליון דולר

מנכ"ל ומייסד חברת הסייבר הישראלית מחזיק כעת מניות שהשווי הנוכחי שלהן מגיע ל-295 מיליון דולר

תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ
תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ

מאז ההנפקה של חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן  בניו יורק לפני כשלושה חודשים, החברה הפכה להיות הישראלית השנייה בגודלה בוול סטריט, כשעקפה בין היתר את הישראלית הוותיקה בתחום הסייבר, צ'ק פוינט. למרות חולשה במניה בימים האחרונים, היא רושמת תשואה חיובית של 75% מאז ההנפקה, ושווי השוק של החברה מגיע ל-16.2 מיליארד דולר.

בסוף השבוע פורסם דיווח על ההחזקות של תומר וינגרטן, מנכ"ל ומייסד משותף של סנטינל וואן, ולפיו וינגרטן מחזיק כעת (באופן ישיר ובעקיפין באמצעות נאמן) בכ-4.8 מיליון מניות החברה ששוויין הנוכחי מגיע ל-295 מיליון דולר. זאת לאחר שלפי אותו דיווח, העביר וינגרטן בימים האחרונים מעל 2 מיליון מניות סנטינל וואן לבת זוגו לשעבר, בהתאם להסכם נישואין שנחתם ביניהם.

המניות, שהשווי הנוכחי שלהן עומד על כ-124 מיליון דולר, עדיין אינן ניתנות למימוש משום שהן בתקופת חסימה שלאחר ההנפקה. מהדיווח עולה כי טרם העברת המניות, בוצעה המרה שלהן ממניות מסוג B למניות A; לסנטינל וואן יש שני סוגי מניות, כאשר שני הסוגים זהים למעט בזכויות ההצבעה שלהם באסיפות - במניות A זכות ההצבעה היא קול אחד לכל מניה, ובמניות B לכל מניה יש 20 קולות.

צומחת במהירות, אך אינה רווחית עדיין

הפלטפורמה שסנטינל וואן פיתחה ומשווקת מבוססת על טכנולוגיה של בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה. וינגרטן הקים את החברה יחד עם אלמוג כהן, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בה. שוויה של סנטינל וואן זינק בקצב מהיר בשנים האחרונות: בתחילת 2020 היא גייסה לפי שווי של מעל מיליארד דולר; בסוף אותה שנה היא ביצעה גיוס נוסף לפי שווי של מעל 3 מיליארד דולר; ההנפקה הראשונית בניו יורק בחודש יוני בוצעה בשווי של 9 מיליארד דולר; וכיום שוויה כאמור מגיע ל-16.2 מיליארד דולר, לאחר שכבר נסחרה בשווי גבוה יותר כשמנייתה הגיעה לשיא לפני כשבועיים. החברה אמנם אינה רווחית אך צומחת במהירות.

עלייה בהוצאות התפעוליות הגדילה ההפסדים

מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה לפני מספר שבועות עולה כי ברבעון הפיסקאלי השני של השנה (שהסתיים בסוף יולי), הכנסותיה של סנטינל וואן צמחו ב-121% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-45.8 מיליון דולר, כאשר במחצית הראשונה של השנה נרשמה צמיחה של 115% בהכנסות, ל-83.1 מיליון דולר. לפי כללי GAAP, עלייה בהוצאות התפעוליות הובילה לגידול בהפסד התפעולי הן ברמת הרבעון והן ברמת המחצית - ל-67.2 מיליון דולר ברבעון ו-129 מיליון דולר במחצית. ההפסד הנקי גדל פי 3 ברבעון ל-68.1 מיליון דולר, ובמחצית הוא הסתכם ב-131 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים ההוניים לעובדים וסעיפים חשבונאיים אחרים, נרשם הפסד נקי של 46 מיליון דולר ברבעון השני, עלייה מהפסד של 21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברמת המחצית ההפסד גדל יותר מפי 2 ל-94.5 מיליון דולר. לצד הדוחות החברה סיפקה תחזית חיובית לרבעון השלישי, בו היא צופה הכנסות של 49-50 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-45.8 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות יגיעו ל-188-190 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית של 58%-60% והפסד תפעולי שיהווה 99%-104%.