קיבלנו את האייפון החדש ל-24 שעות. אלה המסקנות

אפל חשפה את האייפון החדש שלה לפני שבועיים, עם שיפורים במצלמה, חיזוק לסוללה ועם תמיכה במערך השבבים המתקדם של אפל • האם שווה להשקיע בו, כמה הוא יעלה, ומתי יהיה אפשר לקנות אותו?

אייפון 13 / צילום: צילום מסך
אייפון 13 / צילום: צילום מסך

לפני כשבועיים, ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה את האייפונים החדשים באירוע ההכרזה המסורתי שלה בספטמבר, אייפון 13 על שלל דגמיו. אייפון 13 מיני, אייפון 13, אייפון 13 פרו ואייפון 13 פרו מקס. קיבלנו מחברת iStore, משווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל, את האייפון 13 פרו מקס החדש לעשרים וארבע שעות, והנה ההתרשמות הראשונית מהמכשיר החדש.

המכשיר תומך במערך השבבים המתקדם של אפל, ה-A15 Bionic החדש. אפל אמרה בהכרזה כי המעבד החדש משפר את הביצועים ואת הגרפיקות בחמישים אחוזים, אבל כיום, כשהכל מהיר כל-כך, זה למעשה משפט כללי שלא אומר הרבה.

גודל המסך 6.7 אינץ', בדומה לדגם הפרו מהדור הקודם. המסך תומך ב- Super Retina XDR , ותומך בבהירות של אלף ניטים, משמע המכשיר יודע להתמודד עם קרני השמש בחוץ בגבורה. נזכיר שבדור הקודם היו שמונה מאות ניטים. שינוי נוסף שצריך להתייחס אליו הוא שהמגרעת עליונה בראש המכשיר, אותו מפרץ עליון, קטנה בעשרים אחוזים. שינוי מינורי שלא ממש מורגש.

אפל השיקה את ה-ProMotion, שזה שם מאוד גדול ליכולות שנמצאות אצל המתחרות כבר זמן מה. מדובר בקצב ריענון דינמי מ-10 הרץ ועד 120 הרץ, לפי הצורך - משמע המסך ירוץ הרבה יותר חלק ואנחנו נראה פחות בעיות בזרימה, אבל זה גם תלוי במה נעשה במכשיר - אם תקראו מייל, אז לא תצטרכו שימוש מירבי של 120 הרץ. חשוב לציין שבדורות הקודמים, המקסימום היה 60 הרץ - כך שמדובר בשיפור ניכר.

בתחתית המכשיר ישנו חיבור הטעינה לייטנינג המוכר של אפל, נזכיר שבאיחוד האירופי מקדמים חקיקה כעת כדי לחייב את אפל ואת ענקיות הטכנולוגיה האחרות להשתמש באותה נקודת טעינה, USB-C, זו חקיקה שאמורה להיכנס לתוקף רק בשנת 2024, אז מה שנקרא - יש עוד זמן.

ואולי השיפור המרכזי שאפל רוצה שתתמקדו בו, זה השיפור במצלמה. דגמי הפרו, ולכן כך גם המקס, מצוידים בשלושה חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל. עדשת הטלפוטו מאפשרת לכם לצלם עם זום אופטי של עד פי שלושה. חיישן נוסף מאפשר צילום בזווית אולטרה רחבה, שאמור לספק צילומים טובים יותר בתאורה נמוכה. החיישן המרכזי קולט גם כן עד פי שניים יותר אור. בכל החיישנים יש מצב לילה ויש מצב מאקרו חדש לצילום אובייקטים במרחק של 2 ס"מ. חשוב לציין שלא הספקנו לבדוק לעומק את יכולות המצלמה בגלל קוצר הזמן.

כמו כן, יש מצב קולנועי חדש - "cinematic mode" - התומך במיקוד בחפצים ואובייקטים בתמונה. זהו בעצם מצב הדיוקן שמגיע עכשיו לוידיאו, אבל מאפשר לכם לשלוט על המיקודים בתמונה במהלך הצילום וגם לאחריו.

לפי אפל, ה-13 פרו מקס מקבל חיזוק לסוללה של שעתיים וחצי יותר. בנוסף, אפל אמרה שלצד גדלי הזיכרון המוכרים - מאה, עשרים ושמונה גיגה בייט, מאתיים חמישים ושש גיגה בייט וחמש מאות ושניים עשר גיגה בייט, כעת לפרו ולפרו מקס יש אפשרות לזיכרון של 1 טרה בייט.

אתם בטח שואלים מתי המכשיר החדש יגיע לישראל, אז לפי כל היבואניות הרשמיות של אפל בישראל, המכשירים יתחילו להימכר בישראל בארבעה עשר באוקטובר, כשיהיה אפשר לעשות הזמנות מראש כשבוע לפני. מבחינת המחיר, אייפון 13 פרו מקס יעלה בישראל ארבעת אלפים, שבע מאות ותשעים ותשעה שקלים, כך פורסם בגלובס בערב ההשקה העולמית. המחירים לא צפויים להיות שונים משנה שעברה.

בשורה התחתונה - מדובר באייפון השנתי החדש. בלי בשורות משמעותיות בכלל, חידושים במערך הצילום ובקצב הרענון הדינמי של עד 120 הרץ שהיה צריך להגיע כבר. אם יש לכם אייפון 12 או האזור הזה, לא שווה באמת לחדש השנה. חכו לשנה הבאה, עם הסיכויים לשיפורים משמעותיים יותר.

גילוי מלא: חברת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, סיפקה לנו מכשיר עבור הכתבה