בלומברג: ה-FDA בוחן בחיוב לאשר למודרנה חצי מנת דחף

לפי בלומברג, מינהל המזון והתרופות האמריקאי עשוי לאשר בקרוב את הבוסטר של מודרנה • ה-FDA אישר לפני כשבועיים חיסון דחף במנה מלאה של פייזר

ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, עשוי לאשר בקרוב לחברת מודרנה לשווק חיסון דחף לקורונה עבור מי שחוסנו בשתי מנות, אולם כרגע הנטיה היא לאשר חצי מנה של החיסון. כך פורסם ב"בלומברג", אשר קיבלה לטענתה את המידע מ"אנשים המצויים בעניין".

ה-FDA אישר לפני כשבועיים חיסון דחף במנה מלאה של חברת פייזר עבור בני 65 ומעלה ועבור אנשים בסיכון גבוה, בין היתר על בסיס נתונים שהגיעו מישראל, יחד עם נתונים מניסוי קליני קטן שערכה החברה בעצמה. למודרנה אין "מדינה לדוגמה" המשתמשת בעיקר בחיסונים שלה וכבר החלה לתת מנת דחף, כמו שיש לפייזר, ולכן ה-FDA יצטרך להתבסס רק על תוצאות הניסויים הקליניים שלה בחיסון דחף, וגם להסיק מסקנות לגבי החיסון של מודרנה, מהחיסון המאוד דומה שפיתחה פייזר.

כרגע רק מחוסני שתי מנות של פייזר יכולים לקבל מנה שלישית של פייזר, בעוד מחוסני מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון בארה"ב אינם יכולים להתחסן במנות דחף. כך, לאזרחים שונים ישנה רמת הגנה שונה, כמעט באופן אקראי.

מחקרים קודמים מראים כי החיסון של מודרנה דועך פחות מן החיסון של פייזר, ולכן מי שקיבלו שתי מנות של מודרנה אמורים עדיין להיות מוגנים יותר ממי שקיבלו שתי מנות של פייזר, וזאת בין היתר בגלל המינון הגבוה יותר של חיסוני מודרנה מלכתחילה. מחוסני פייזר ומודרנה מהווים כ-92% מהמחוסנים בארה"ב.