הטיפ היומי | שאלות ותשובות

מיקרוסופט משחררת את Windows 11: מה חדש ומי יכול לעדכן?

מיקרוסופט משיקה גרסה חדשה למערכת ההפעלה שלה Windows • מה השינויים במערכת החדשה, מי יכול לשדרג ואיך עושים את זה? • גלובס עושה סדר

Windows 11. עיצוב חדש / צילום: Shutterstock, rawf8
Windows 11. עיצוב חדש / צילום: Shutterstock, rawf8

חברת מיקרוסופט קיימה בחודש יוני אירוע מיוחד, שבו הציגה את הדור הבא של מערכת ההפעלה שלה, Windows 11. למעשה מדובר בשדרוג מאז שנת 2015, אז הכריזה על מערכת ההפעלה Windows 10. על פי הנתונים הכספיים של החברה, ההכנסות בשנת הכספים האחרונה שלה מ-Windows היו 48.2 מיליארד דולרים מתוך ההכנסות הכלליות בסך 143 מיליארד. הגרסה האחרונה של החברה, Windows 10, מונה 1.3 מיליארד משתמשים.

היום (ג'), מערכת ההפעלה משוחררת גלובלית למשתמשים ברחבי העולם. אז מה צפוי להתחדש במערכת ההפעלה,Windows 11 ומי יכול לשדרג לעדכון החדש?

מה השינויים במערכת ההפעלה החדשה?
אז קודם כל, מה שבולט ראשון לעין - זה העיצוב. העיצוב יותר מעוגל, נקי ונראה חדש. אחד השינויים הבולטים מבחינת העיצוב הוא גרירת האייקונים בשורת ה"התחל" למרכז, בדומה לחוויה באפל. מי שרוצה, יכול להחזיר את העיצוב למראה המוכר מהדור הקודם. מיקרוסופט הכריזה על עיצוב חדש של חנות האפליקציות שלה.

החברה הכניסה למערכת ההפעלה פיצ'ר בשם Snap Layouts - למעשה תוכלו לבחור את התבנית הנוחה לכם בפריסת האפליקציות, ולעבוד בצורה נוחה יותר. בנוסף, מיקרוסופט משיקה את Snap Groups - המערכת תלמד את האפליקציות שהשתמשתם בהם ביחד, ותזכור לכם את החלונות השונים שהיו פתוחים בו זמנית בין האפליקציות. כך תוכלו לעבוד בצורה טובה יותר. אם אתם עובדים עם מסך נוסף, וניתקתם אותו, האפליקציות שהיו פתוחות שם ימוזערו ויחכו לעבודה. אם תחברו את המסך מחדש, האפליקציות ייפתחו מחדש כאילו חיכו לכם שם.

בנוסף, מיקרוסופט מכריזה כי היא משלבת את Teams ל-Windows. מיקרוסופט חשפה גם את Widgets. הווידג'טים שיוצעו לכם יהיו מותאמים אישית - החברה תשתמש בבינה מלאכותית כדי להתאים עבורכם את הווידג'טים. בין האפשרויות יש עדכוני חדשות, מזג אוויר, מפות ועוד.

לצד זאת, מיקרוסופט הודיעה שהיא מוסיפה Auto HDR - משמע, תשפר את חווית הגרפיקה במשחקים. הצבעים יהיו חיים יותר והעיצובים ייראו הרבה יותר טובים. בנוסף, החברה מתחייבת למהירות גבוהה יותר במשחקים ומשיקה Direct Storage. כך הנתונים יעברו מהר יותר מבלי להעמיס על ה-CPU, מה שיוריד את זמני ההמתנה במשחקים, ויהפוך את חווית המשחק למהנה יותר.

בנוסף, מיקרוסופט תאפשר לאפליקציות אנדרואיד לעבוד על מערכת ההפעלה שלה באמצעות חנות האפליקציות של אמזון. זאת אומרת, תוכלו להריץ לדוגמה את הרשת החברתית טיקטוק על שולחן העבודה שלכם.

מי יכול לשדרג למערכת ההפעלה החדשה?
ברמת העיקרון, מיקרוסופט מתחייבת לתת את השדרוג בחינם למשתמשי הדור הקודם, Windows 10 - בהינתן מחשב שעומד בדרישות החומרה המינימליות: מעבד 64 סיביות, זיכרון RAM של 4GB ושטח אחסון לפחות של 64 GB. זה לא אומר שכבר עכשיו תוכלו לראות את העדכון המדובר - אלא מיקרוסופט אומרת שהיא תעשה את ההשקה בצורה הדרגתית.

מה שכן - מאוד כדאי לשים לב שמדובר בעדכון מיוחד, ולכן כדאי לגבות את הקבצים החשובים ביותר שלכם (אם אתם לא מגבים כבר הכל).

איך אפשר לעדכן או לבדוק אם בכלל יש אפשרות?
למעשה, אם יש לכם מחשב חדש, כמעט וודאי שיהיה לכם את מערכת ההפעלה החדשה. אם רכשתם את המחשב שלכם לפני יותר מ-3 שנים, כדאי שתבדקו אם יש לכם בכלל אפשרות לעשות את זה. בשביל זה, הורידו את התוכנה הרשמית של מיקרוסופט PC Health Check, שתבדוק לכם את המחשב - האם הוא עומד בתנאי הסף. ברמת העיקרון, גם אם התוכנה מודיעה לכם שהמעבד ישן יותר, תוכלו להתקין את מערכת ההפעלה החדשה בעזרת ההתקנה הידנית (להוריד כקובץ חיצוני ולא בהתקנה אוטומטית).

איך מעדכנים?
אחרי שבדקתם שהמחשב נתמך רשמית בעזרת התוכנה של מיקרוסופט ואחרי שגיביתם את מה שחשוב ליתר ביטחון לכו ל"הגדרות" -> "עדכון ואבטחה" -> Windows Update -> בדוק אחר עדכונים -> אם השדרוג זמין, תוכלו לראות אותו שם ולהוריד אותו.