בעקבות פניית ה-FBI: משטרת ישראל ביצעה גל מעצרים בהונאת קריפטו

במסגרת חקירה סמויה חובקת-עולם בשיתוף ה-FBI, המשטרה עצרה הלילה בת"א 26 תושבי גוש דן בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות פורקס במטבעות דיגיטליים, כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock
מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock

במסגרת חקירה סמויה חובקת-עולם בשיתוף ה-FBI, המשטרה עצרה הלילה בתל אביב 26 תושבי גוש דן בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות פורקס במטבעות דיגיטליים, כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על החקירה אמונה יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז תל אביב, שניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשיתוף ה-FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות קריפטו.

בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 איתרו, בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בתל אביב ממנו על-פי החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום.

כאמור, אמש (ג') ביצעה משטרת ישראל מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, על-ידי רשויות אכיפה נוספות בחו"ל.

בנוסף למעצר החשודים, ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים, שעל-פי החשד מהווים ראיות בתיק החקירה.

בכוונת יחידת ההונאה של מחוז תל אביב להביא בהמשך היום (ד') את שני החשודים המרכזיים - תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם - לדיון בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם.