אלירן מלול הורשע ברצח מיכל סלה, והוא צפוי למאסר עולם

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את מלול ברצח בנסיבות מחמירות • השופטים כתבו כי "קצרה ידה של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה"

מיכל סלה ז''ל / צילום: תמונה פרטית
מיכל סלה ז''ל / צילום: תמונה פרטית

אלירן מלול הורשע היום (ד') ברצח מיכל סלה ז"ל לאחר, שדקר אותה למוות באוקטובר 2019 לעיני בתם התינוקת. השופטים חיה זנדברג, ארנון דראל ואלי ארבנאל מבית משפט המחוזי בירושלים הרשיען את מלול ברצח בנסיבות מחמירות, והוא צפוי לעונש של מאסר עולם. 

"בת 32 הייתה מיכל סלה ז"ל בעת שהנאשם גדה את חיה, אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים, אותה אהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה ובידידים רבים שאהבו והעריכו אותה", כתבו השופטים. "בטרם עת בואו חיה של מיכל ז"ל לקיצם, כשברקע המעשה, קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה וחוסר יכולתו להשלים עם החלטתה להיפרד ממנו.  

"למרבה הצער, אירוע מסוג זה אינו נדיר, נראה כי קצרה ידה של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בני זוגן. דבר לא יחזיר את מי שאיננה עימנו. תקוותנו עוד כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעת האלימות ובאלימות במשפחה בפרט". 

על פי כתב האישום, ב-3 באוקטובר, לאחר שסלה השתתפה בסדנה להעצמה נשית, תקף אותה מלול מול עיניה של בתם התינוקת ופצע אותה בראשה. מלול גרר אותה מחדרה של בתם מדממת ודקר אותה 11 פעמים, כשסלה מנסה להתגונן. סלה נפטרה כתוצאה מאובדן דם ומהפצעים הרבים שנגרמו לה.

הפרקליטות ביקשה לערוך תסקיר נפגע עבירה על מנת שהנזק והסבל של בני משפחתה של סלה ז"ל יפורט בפני בית המשפט על ידי אשת מקצוע טיפולית. 

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של מיכל סלע ז"ל מטעם תוכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרה כי "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל סלע ז"ל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם. לכל אורך המשפט הפלילי הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה. הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה.

"היום הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת'. סעיף אישום זה, בו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בעבירה זו של רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת היא צודקת ומתבקשת".

מפרקליטות מחוז ירושלים שניהלה את התיק נמסר: "בית המשפט דחה את טענותיו של מלול וקבע כי הרצח בוצע באכזריות מיוחדת. אנו מקווים שהכרעה זו, גם אם אינה מהווה נחמה, תוריד מהנטל שנושאת המשפחה על כתפיה".