SpaceX של אלון מאסק שווה מעל 100 מיליארד דולר

השווי החדש של החברה בבעלותו של מאסק מהווה עלייה של 33% מההערכה האחרונה של החברה שהתקיימה בחודש פברואר • הערכת השווי החדשה הופכת את SpaceX לאחת החברות הפרטיות הנדירות שנחשבות "סנטקורן" או "הקטוקורן" בעולם - מונח המשמש לחברה כזו המוערכת בשווי של מעל ל-100 מיליארד דולר

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

הערכת השווי של חברת SpaceX של אלון מאסק חצתה את רף 100 מיליארד הדולר בעקבות מכירת מניות של משקיעים קיימים השבוע, כך דווח ב-CNBC.

ל-SpaceX יש הסכם עם משקיעים חדשים וקיימים למכירת מניות בסכום של עד 755 מיליון דולר במחיר של 560 דולר למניה, מה שהגדיל את שווי החברה ל-100.3 מיליארד דולר. החברה לא גייסה הון חדש בשלב זה, לפי הדיווחים.

השווי החדש מהווה עלייה של 33% מההערכה האחרונה של החברה בבעלותו של מאסק בחודש פברואר, אז עמדה על סך של 74 מיליארד דולר לפי 419.99 דולר למניה, אז גייסה החברה כמעט 1.2 מיליארד דולר. 

הערכת השווי החדשה הופכת את SpaceX לאחת החברות הפרטיות הנדירות שנחשבות "סנטקורן" או "הקטוקורן" בעולם - מונח המשמש לחברה כזו המוערכת בשווי של מעל ל-100 מיליארד דולר. SpaceX של מאסק היא כעת החברה הפרטית השנייה בעלת הערך הגבוה ביותר בעולם.