כשהולכים עם פרזנטור דרך ארוכה, אפשר להשקיע פחות באפקטים

שתי פרסומות שעושות שימוש בפרזנטורים מוכרים ובהומור מצליחות לתפוס השבוע את הצופים - כך עולה כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אלא שבין השתיים יש הבדל גדול: בעוד שרהיטי קאזה מציגים הפקה מושקעת - הפרסומת של פריגת היא למעשה גג קטן, בדיחה הנשלפת כמעט כהרף עין

שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: יוטיוב
שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: יוטיוב

שתי פרסומות שעושות שימוש בהומור מככבות השבוע בראש דירוג הפרסומות והאהובות: הפרסומת לרשת רהיטי קאזה בכיכובה של רותם סלע, באמצעות משרד הפרסום זרמון; והפרסומת לפריגת בכיכובו של שלום מיכאלשווילי, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

אולם פרט לשימוש בפרזנטורים מוכרים והומור, יש הבדל גדול בין השניים: הפרסומת של קאזה מושקעת מבחינת הפקה, ואילו הפרסומת של פריגת היא למעשה גג קטן, בדיחה הנשלפת כמעט כהרף עין, כאשר מיכאלשווילי בדמותו של הגאון מתקשר לפריגת ומסביר שאפקט האהההה עדיין קיים למרות הורדת 40% סוכר מהמוצר.

העברת מהלך טקטי אך ורק באמצעות פאנץ' מתאפשרת בגלל השימוש לאורך זמן באותו פרזנטור שמגלם את אותה דמות, כך שגם כאשר מעלים משהו קצרצר וזול, הוא "מתלבש" על כלל הסיפור.

 
  

גם קרולינה למקה מנסים לעשות שימוש בהומור כדי להעביר מסר, אבל לפחות על פי דירוג הפרסומות האהובות, התוצאה מוצלחת פחות: בפרסומת בכיכובם של אסי עזר, המגלם את הנסיכה על העדשה, ובר רפאלי, המנסה לרצות אותו, מורגש המאמץ להצחיק. לכן, בניגוד לקלילות ולאותנטיות של רותם סלע בקאזה, התוצאה מצחיקה פחות וזוכה לפחות אהדה.

אסי עזר בקמפיין קרולינה למקה / צילום: יוטיוב
 אסי עזר בקמפיין קרולינה למקה / צילום: יוטיוב

מפרסם נוסף שהפרסום הקונסיסטנטי משחק לטובתו הוא בנק מזרחי טפחות, שהפרסומת שלו באמצעות ראובני-פרידן היא הזכורה ביותר השבוע. הפרסומת לסופר פארם באמצעות באומן-בר-ריבנאי היא המושקעת ביותר, עם היקף השקעה שעומד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 1.4 מיליון שקל.

דירוג הזכורות והאהובות מתייחס בעיקר לפרסומות טלוויזיה, אולם מעת לעת מתקיימים מהלכים פרסומיים שאינם עולים לטלוויזיה אך זוכים לאהדה והתייחסות ברשתות החברתיות, ולפרגון מקהילות הפרסום המקצועיות.

בהקשר הזה נציין קמפיין שילוט ענק שיצר משרד הפרסום מנצ' לגולדסטאר, תחת הקונספט "לשחרר את הוואסח - תבוא כמו שאתה", ואת הקמפיין השנון של am:pm, שבאמצעות משרד הפרסום ענבר-מרחב עושה טייק-אוף לקמפיינים של גיוס העובדים בהייטק.

מפרסמים יותר

הביקוש לפרסום השבוע זינק: מ-22 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-34 מיליון השבוע.

אוהבים את שלום

הפרסומת לפריגת אהודה בעיקר על גברים.

אוהבות את אסי

הפרסומת לקרולינה למקה אהודה בעיקר על נשים, וככל שיורדים בגיל.