"הישרדות" נגד "הזמר במסכה": מי ניצח בקרב הענקים על הרייטינג?

אמש שודרו פרקי הפתיחה של שתי תוכניות הריאליטי "הישרדות" ו"הזמר במסכה": השקת "הישרדות" ברשת 13 רשמה רייטינג ממוצע של 20%, לעומת 19.4% שרשמה "הזמר במסכה" בקשת 12 • מדובר בשתי תוכניות עתירות השקעה; האם הן יצליחו לשמור לאורך זמן על רייטינג שיצדיק אותה?

"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי
"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי

קרב הענקים אמש בין רשת לקשת על הצפייה בתוכנית הפריים הוכרע בנקודות לטובת רשת: השקת התוכנית "הישרדות" רשמה אמש (מוצ"ש) רייטינג ממוצע של 20%, לעומת 19.4% שרשמה השקת התוכנית "הזמר במסכה".

אם מחברים את נתוני הצפייה של שני הערוצים המסחריים, מקבלים רייטינג מצרפי של כמעט 40% - נתון פנומנלי לימים בהם קיימות אלטרנטיבות צפייה רבות ומגוונות שאינן קשורות בהכרח על לחיצה על שלט הטלוויזיה.

נדגיש כי שתי התוכניות - בעיקר "הישרדות" - הן תוכניות עתירות השקעה, אולם עם נתוני רייטינג כה גבוהים, יש לכך הצדקה מסחרית. השאלה המרכזית היא האם הן יצליחו לשמור לאורך זמן על רייטינג שיצדיק את ההשקעה. הניסיון מלמד כי ברוב המקרים נרשמת ירידה לאחר התוכניות הראשונות. השאלה הגדולה תהיה כמה, והאם הירידה תהיה מינורית באופן שלא תגרום להפסדים - או שמלחמת האגו שבין קשת ורשת, שבעטיה הוצבו זה מול זה שני קטרי רייטינג, תתברר כסיבוב שגורם לשתיהן להפסיד.

בשונה מהשבועות האחרונים, במהדורות החדשות הפער אמש היה פחות דרמטי מאשר ברגיל: חדשות 12 רשמו רייטינג ממוצע של 14%, וחדשות 13 רשמו רייטינג ממוצע של 10.6% - מה שאומר שלא מעט צופים נחשפו לקידום האגרסיבי שעשו קשת ורשת במהלך המהדורה לתוכניות הפריים שלהן.