סופית: עידן אלרום ימונה למנכ"ל אתר וואלה

עד לאחרונה כיהן אלרום כסמנכ"ל השיווק של מאקו • לאחרונה פורסם בגלובס כי אלרום הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל וואלה, אך ההסכם עימו נחתם רק בימים האחרונים

עידן אלרום / צילום: עופר חג'יוב
עידן אלרום / צילום: עופר חג'יוב

עכשיו זה סופי: עידן אלרום, עד לאחרונה סמנכ"ל השיווק של מאקו, מונה לתפקיד מנכ"ל וואלה. לאחרונה פורסם בגלובס כי אלרום הוא המועמד המוביל לתפקיד, אך ההסכם עימו נחתם רק בימים האחרונים.

אלרום מכהן בתפקיד סמנכ"ל שיווק במאקו מאז 2017, עת בקבוצת מאקו החלו להיערך לפיצול ערוץ 2 בכל זרועות הקבוצה. נציין כי בתחום הדיגיטל יש קשר ישיר בין שיווק לתוכן, וקודם לתפקידו במאקו כיהן אלרום כסמנכ"ל דיגיטל במשרד הפרסום יהושע TBWA, ולפני כן ניהל את פלטפורמת הפעילות הפיננסית של גלובס.

נראה כי מינויו של אלרום, שצפוי להיכנס לתפקיד בקרוב, מכוון בין היתר להאיץ הקמת מוצרים ופלטפורמות חדשות, לרענן ולייעל את המערכות והחטיבות המקצועיות השונות ולהגדיל את פעילות נכסי המדיה הנמכרים בוואלה.

כזכור, לפני כשבועיים חשפנו כי המנכ"ל הזמני-קבוע של וואלה, עידו אשד, הודיע על פרישתו. אשד החזיק בתפקיד במשך 4 שנים - מאז פרישתו של אילן ישועה.

נזכיר כי קודם לתפקידו כמנכ"ל וואלה כיהן אשד בתפקיד סמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן, וכבר עם מינויו ב-2019 ברור היה לכל כי מדובר במינוי זמני.

הבחירה להפקיד בידי אשד את ניהול האתר העידה על המקום שוואלה נמצאה בו באותה עת: אי-ודאות. אשד אומנם נחשב לדמות מוערכת, ותחום אחריותו נגע לניהול של כלל מוצרי החברה, לרבות בניית אסטרטגיית מוצרים, אבל הוא לא היה אמון על התוויית מדיניות או חזון. עם זאת, באותה עת וואלה הייתה על המדף, לאחר תקופה ארוכה שבזק ניסתה למכור את האתר. טרם היה ברור מי יהיה בעל הבית העתידי שלה, וברור היה כי לזהות הקונה תהיה השפעה על זהותו של המנכ"ל - כך שברור היה שאף פיגורה מחוץ לחברה לא תבוא לקדנציה שהסבירות שהיא תימשך זמן רב אינה גבוהה. לכן הבחירה באשד הייתה טקטית - מינוי של אדם שיכול לשמור על הקיים.

תהליך המכירה של וואלה התארך הרבה מעל הצפוי, אך בתחילת השנה נכנס רשמית בעל שליטה חדש - אלי עזור, שבהדרגה הפך את הצוות הניהולי לצוות שלו. בין המינויים המשמעותיים של עזור נזכיר את מינויו של ערן טיפנברון לתפקיד העורך הראשי של וואלה; ואת אירית בר-לרנר, שכיהנה כסמנכ"לית שיתופי-פעולה אסטרטגיים של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, ועתה מכהנת בתפקיד זה בוואלה. כעת כאמור מתקדמים הדברים צעד נוסף קדימה, והאתר צפוי לקבל בקרוב מנכ"ל חדש.

עידן אלרום מסר בתגובה: "אני נפרד ממקום שהיה עבורי בית ומאנשים שהיו ויישארו יקרים ללבי. אני רוצה להודות באופן אישי לאורי רוזן, לאבי ניר ולהרבה אנשים מוכשרים שזכיתי לעבוד איתם בהנאה גדולה. עכשיו הזמן להצמיח דברים חדשים".