אנויז'ן סיימה פיתוח של צינור הזנה ייעודי לתינוקות ופגים - המניה טסה בת"א

אנויז'ן מדיקל, שעוסקת בתחום ההזנה התוך גופית, פיתחה צינורות הזנה בעלי קוטר של 2 מ"מ בלבד, והחלה בהכנות לניסוי קליני כחלק מהליך קבלת אישור ה-FDA להזנת תינוקות בארה"ב • בצינור ההזנה משולב חיישן לניווט אלקטרומגנטי שממזער סיכונים בהכנסת צינור "עיוורת" • המניה מזנקת 8%

טכנולוגיה של חברת אנויז'ן / צילום: מצגת החברה
טכנולוגיה של חברת אנויז'ן / צילום: מצגת החברה

אנויז'ן מדיקל דיווחה הבוקר (ב') כי סיימה את הליך הפיתוח של צינור הזנה ייעודי לתינוקות ופגים, וכן החלה בהכנות לניסוי קליני כחלק מהליך קבלת אישור ה-FDA להזנת תינוקות בארה"ב. החברה צופה כי תוצאות הניסוי יתקבלו כבר בשנת 2022.

המשקיעים מגיבים בהתלהבות לדיווח ומניית אנויז'ן  מזנקת ביותר מ-8% נכון לכתיבת שורות אלה.

אנויז'ן משווקת ומוכרת מערכות ניווט אלקטרומגנטיות מתקדמות המסייעות לצוות הרפואי המטפל בהחדרת צינור הזנה תוך גופי באופן יעיל ובטוח המונע סיכונים וסיבוכים רפואיים. הצינור הייעודי להזנת תינוקות ופגים הנו בקוטר של 2 מ"מ בלבד, בזכות מיזעור חיישן הניווט ושילובו בתוך צינור ההזנה.

בחברה מעריכים שכ-50% מצינורות ההזנה שמוחדרים לתינוקות ופגים מוחדרים בצורה לא נכונה שכן השיטה הרווחת לביצוע ההליך היא "עיוורת". הפיתרון של אנויז'ן מבוסס על מערכת ENvue שמשמשת להחדרת צינור ההזנה לגוף בהתבסס על חיישנים ומערכת ניווט, והיא משווקת כיום ב-17 בתי חולים בארצות הברית.

בספטמבר אשתקד אמר המנכ"ל ושותף מייסד, ד"ר דורון בסר" כי מאז פרוץ הקורונה השימוש בזונדות של החברה בבתי חולים בארה"ב זינקה ב-40%, בין השאר לאור העלייה החדה במספר המטופלים המורדמים ומונשמים.

ד"ר בסר ציין כי הליך הפיתוח של צינורות הזנה ייעודים עבור תינוקות ופגים "הינו פריצת דרך עבור משפחות רבות, מחלקות תינוקות ופגים בעולם כולו. למיטב ידיעת החברה, זוהי הפעם הראשונה בה קיים פתרון הזנה בעל יכולת ניווט עבור תינוקות ופגים".