החברה שמפתחת קווי יצור רובוטיים לכבלים ותגייס 24 מיליון שקל בבורסה

חברת Frisimos תגייס את הכספים ממשקיעים כשירים ומוסדיים באמצעות fundit ותירשם למסחר בזירת TASE UP של הבורסה בת"א - שמאפשרת לה להישאר חברה פרטית • החברה פיתחה קו רובוטי אוטומטי להרכבת כבלי תקשורת, שלטענתה מגדיל את התפוקה פי 30 וחוסך כ-80% מעלויות הייצור

קו הייצור הרובוטי של פריסימוס / צילום: Frisimos יח''צ
קו הייצור הרובוטי של פריסימוס / צילום: Frisimos יח''צ

חברת Frisimos הישראלית, שמפתחת קווי ייצור רובוטיים אוטונומיים להרכבת כבלי תקשורת ומולטימדיה, פתחה בקמפיין לגיוס 24 מיליון שקל באמצעות פלטפורמת fundit, ולאחר מכן ותירשם למסחר בזירת TASE UP של הבורסה בת"א - שמאפשרת לחברות פרטיות לגייס הון ממשקיעים כשירים ומוסדיים בלבד ולהישאר פרטיות.

כספי הגיוס צפויים לשמש בין השאר להגדלת צוות המכירות של החברה, להקמת 12 קווי ייצור לכבלי Ethernet עד שנת 2025, להאצת הפיתוח על מנת להקים קווים להרכבת כבלים מסוג USB-C וכן למטרת התרחבות לשווקי מטרה כמו אירופה. החברה צופה הכנסות בהיקף של כ-74 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות.

מרבית הכבלים שסובבים אותנו בחיי היומיום, מכבלי תקשורת ומולטימדיה ועד תעשייה, רכב ומכשור רפואי, מיוצרים באופן ידני. הקו הרובוטי של פריסימוס, לטענתה, מגדיל את התפוקה פי 30 בהשוואה לקווי הרכבה ידניים וחוסך כ-80% מעלויות הייצור. מדובר בשוק שמגלגל מעל 200 מיליארד דולר בשנה, ועם קצב צמיחה שנתי של קרוב ל-14%.

החברה השלימה השנה את בניית קו הייצור הראשון שלה, לכבלי Ethernet מסוג CAT, כשלדבריה רמת הדיוק בקו נאמדת ב-90%. החברה ציינה שתשפר במהלך השנה הקרובה את הקו לרמות דיוק של מעל ל-95%. בפריסימוס טוענים שהקו הרובוטי מחליף קו ידני עם 30 עובדי ייצור, כאשר הוא מבצע את כל הפעולות הנדרשות באופן רציף ללא מגע יד אדם: חיתוך הכבל למידה הנדרשת, הסרת הציפויים בחיתוך לייזר, חשיפת החוטים, סידור החוטים על פי צבעם, חיבורם למחבר ובדיקת תקינות.

לחברה, שהוקמה ע"י טל פכטר, חנן בר רון ואלכס קורנהאוזר ז"ל הצטרפה חברת Metzner הגרמנית בשנת 2018 כמשקיע אסטרטגי. מצנר הנה אחת מהחברות המובילות בשוק הציוד להרכבת כבלים.

TASE UP כאמור היא זירת מסחר של הבורסה שמאפשרת לחברות פרטיות לגייס הון ממשקיעים כשירים ומוסדיים בלבד ולהישאר פרטיות, כך שהן לא חייבות להגיש תשקיף או דיווח שוטף. החברות שמורשות לגייס הון ולהירשם למסחר בזירה הן סטארטאפים, חברות ביומד, קרנות הון סיכון, קרנות נדל"ן להשקעות בחו"ל וקרנות אשראי. סוג ניירות הערך שניתן לרשום למסחר ב-TASE UP כולל מניות, אופציות, אג"ח, אג"ח להמרה או יחידות השתתפות, כאשר המשקיעים המורשים רואים את ני"ע שבבעלותם ויכולים לסחור בהם בינם לבין עצמם למרות שמדובר בחברות פרטיות.