חברת פלייטק, שהוקמה ע"י טדי שגיא, נמכרת תמורת 3.7 מיליארד דולר

הרוכשת, יצרנית מכונות מזל מאוסטרליה, רוכשת את החברה בפרמיה של 58% על מחירה בשוק • שגיא, שהקים את החברה לפני יותר מ-20 שנה, מכר את יתרת החזקותיו בפלייטק לפני כשלוש שנים

פלייטק. נמכרת בפרמיה של 58% על מחיר השוק / צילום: Shutterstock, IgorGolovniov
פלייטק. נמכרת בפרמיה של 58% על מחיר השוק / צילום: Shutterstock, IgorGolovniov

חברת הטכנולוגיה להימורים מקוונים פלייטק, שהוקמה לפני 22 שנה על ידי איש העסקים הישראלי טדי שגיא, נמכרת תמורת 3.7 מיליארד דולר ליצרנית מכונות המזל האוסטרלית Aristocrat Leisure. מחיר העסקה משקף פרמיה של 58% על מחיר החברה בשוק ההון. העסקה תתבצע במזומן.

לפני שלוש שנים שגיא מכר את יתרת החזקותיו בפלייטק וחדל להיות בעל עניין בחברה, ומאז היא מתנהלת ללא גרעין שליטה.

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
 טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

פלייטק  נסחרת כ-15 שנה בשוק ההון הבריטי, כאשר שער הנעילה של המניה ביום שישי האחרון עמד על 4.29 פאונד - בעוד שהחברה האוסטרלית רוכשת אותה לפי מחיר מניה של 6.8 פאונד. אריסטוקרט נסחרת בבורסת אוסטרליה לפי שווי של 22 מיליארד דולר ארה"ב, וכדי לממן את הרכישה תבצע הנפקת מניות בהיקף של 1 מיליארד דולר.

מאז שהונפקה, מניית החברה עלתה ביותר מ-140%. בשעה זו נסחרת המניה בזינוק עצום של 55% בבורסה הלונדונית.

מאז שהונפקה, פלייטק מנוהלת על ידי המנכ״ל הישראלי מור וויזר (מינוי של טדי שגיא) ובהנהלת החברה ישראלים נוספים. וויזר מסר כי "העסקה מהווה הזדמנות לשלב הצמיחה הבא של פלייטק ומספקת הטבות משמעותיות לבעלי העניין שלנו. לעסקה יש פוטנציאל לשפר את ההפצה שלנו, את היכולת שלנו לבנות קשרים חדשים ועמוקים יותר עם שותפים והיא מחזקת את היכולות הטכנולוגיות שלנו. השילוב של שתי החברות בונה את אחת מפלטפורמות המשחקים B2B הגדולות בעולם, עם האנשים, התשתיות והמומחיות כדי לספק ללקוחותינו את הפיתרון הטוב ביותר מסוגו שיש להציע בכל תחומי המשחק והימורי ספורט".

מנכ"ל אריסטוקרט האוסטרלית טרבור קרוקר הוסיף כי "החברה המאוחדת תציע פורטפוליו נרחב של פתרונות קצה לקצה עבור לקוחות בתעשיית המשחקים בכל העולם, שיבוסס על אחריות משחקית וחדשנות". בין היתר, חברת הבת האיטלקית של פלייטק, Snaitech, צפויה לפתוח עבורה שווקים נוספים באירופה, במקביל לפתיחת שווקים בצפון אמריקה - שם פלייטק כבר החלה לפעול.

פלייטק סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם הכנסות של 457.4 מיליון אירו ועם EBITDA מתואם של 124.1 מיליון אירו - שיפור של 13% לעומת המחצית הראשונה של 2020.