סכום נמוך, עלות גבוהה: 5 דברים על אשראי מתגלגל

אשראי מתגלגל הוא סוג אשראי שנפוץ בעיקר בקרב חברות כרטיסי האשראי, ובו אתה קובע מהו גובה התשלום החודשי שאתה מעונין לשלם. אם גיהצת סכום גבוה יותר, יתר החיוב מתגלגל לחודש הבא • הנה מה שצריך לדעת

מה צריך לבדוק בדרך לביטוח המשכנתה
מה צריך לבדוק בדרך לביטוח המשכנתה

1. בוחרים כמה לשלם

אשראי מתגלגל הוא סוג אשראי שנפוץ בעיקר בקרב חברות כרטיסי האשראי, ובו אתה קובע מהו גובה התשלום החודשי שאתה מעונין לשלם. אם גיהצת סכום גבוה יותר, יתר החיוב מתגלגל לחודש הבא.

2. הוא יקר יותר

אשראי מתגלגל הוא אשראי יקר. מדוע? ריביות באשראי נגבות תמיד עבור היתרה שלא שולמה. על כל תשלום שתגלגלו הלאה, תשלמו ריבית בכל חודש בו דחיתם את התשלום. אם גילגלתם תשלום קדימה שלושה חודשים, תשלמו עבורו ריבית בכל אחד מהחודשים הללו.

3. כך מזהים אותו

הדרך לזהות אשראי מתגלגל היא אם יש לכם בכרטיס סכום קבוע לחיוב. במקרה זה, מה שמעליו עובר הלאה בתוספת ריבית נאה. אם בחרתם להשתמש באשראי זה, היו עם האצבע על הדופק, ודעו כמה אתם מגלגלים קדימה.

4. סכום נמוך, עלות גבוהה

לפעמים, אשראי מתגלגל משווק בדרך של "אתה תקבע כמה ירד לך כל חודש", שימו לב שהסכום הקבוע לחיוב לא יהיה נמוך מדי. אומנם זה מפתה, כי הסכום שירד מחשבון הבנק יהיה נמוך, אבל ככל שהסכום יהיה יותר נמוך - עלות האשראי תהיה יותר גבוהה.

5. מה גובה הריבית?

ולבסוף, בחרתם אשראי מתגלגל? הפרמטר החשוב הוא לא רק כמה תקבעו שירד לכם כל חודש, אלא בעיקר - מהו גובה הריבית שאתם משלמים קדימה בעת הגלגול.