אמזון נערכת למבצעי נובמבר ומקדימה עם מבצע משלה: משלוח חינם לישראל בקנייה מ-49 דולר

הפטור ממס לקונים באונליין עומד כיום על רף של 75 דולר • עפ"י מנהל קבוצת הפייסבוק "I need it", המבצע בשלב זה לא מופיע על כל המוצרים והקטגוריות, אבל עוד ועוד מוצרים מתעדכנים כשהם נכללים בשילוב השילוח החינמי

חבילות של אמזון. מבצעי שילוח חינם לישראל / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss
חבילות של אמזון. מבצעי שילוח חינם לישראל / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss

לקראת הסיילים של נובמבר והקרב שיתרחש בזירה המקוונת והפיזית, מקדימה אמזון ומשפרת את מבצעי השילוח חינם שלה לישראל. בקבוצת הפייסבוק "I need it" פורסם כי רף הזכאות למשלוח חינם ירד מ-65 דולר, הרף מהמבצע הקודם שנכנס לתוקף באוגוסט, ל-49 דולר.

בני בוחניק, מנהל הקבוצה, מציין כי המבצע בשלב זה לא מופיע על כל המוצרים והקטגוריות, אבל עוד ועוד מוצרים מתעדכנים כשהם נכללים בשילוב השילוח החינמי. המבצע תקף בשלב זה באתר אמזון ארה"ב על חלק ממוצרי אמזון שבקטלוג, כשהמבצע מקיף מוצרים מקטגוריות שונות של מוכרי אמזון.

נציין כי בנובמבר 2019 יצאה אמזון במבצע דומה שהופסק במרץ 2020. לדברי בוחניק, אחרי תקופה ארוכה שאמזון הפסיקו את המבצע משלוח חינם בתקופת הקורונה, וזאת בעקבות עליות דרמטיות בתעריפי השילוח ובמגבלות התעופה שהשפיעו על הענף כולו, כעת אמזון מציעה תנאים מועדפים לקונים מישראל, "מה שמעיד גם על חזרה לשגרה ותעריפים קצת יותר שפויים, וכן שהמבצע מצביע על העניין שמגלה אמזון בשוק הישראלי".

נזכיר כי הפטור ממסים לקונים באונליין עומד כיום על רף של 75 דולר. באתר אמזון, בקניות של מוצרי אמזון (כלומר לא מוצרים של מוכרים צד ג' בפלטפורמה), תוספת המע"מ בקנייה בסכום גבוה מהרף האמור תחושב עוד במעמד הקנייה (בשונה מאתרים אחרים שבהם התחשיב נעשה בארץ לאחר השילוח). בוחניק מציין כי בקנייה בסכום גבוה מזה ניתן לפצל את הקנייה לכמה חבילות, היות שבאמזון  לא מבצעים איחוד חבילות (לצורכי חישוב מס), לאור שיטת המשלוחים של החברה.