טסלה | בלעדי

טסלה ממשיכה "להפציץ": משלוח נוסף של כ-1,600 כלי רכב בדרך לארץ

המשלוח צפוי להביא את סך המכירות של החברה בישראל ב-2021 ל-6,300 ולנתח של יותר מ-70% מסך המכירות בפלח החשמלי • בשל העומסים על הנמלים בשנחאי, המשלוח צפוי להגיע באיחור של לפחות שבוע - אמצע/סוף נובמבר

מכוניות טסלה מועמסות בנמל בסין / צילום: SIPG
מכוניות טסלה מועמסות בנמל בסין / צילום: SIPG

טסלה ממשיכה לדהור לכיוון דומיננטיות בשוק הרכב הישראלי. על פי מקורות בסין בימים הקרובים יצא לישראל משלוח נוסף של רכבי טסלה 3, שיוצרו במפעל הגיגה-פקטורי של טסלה בשנחאי ובו כ-1,600 מכוניות. זהו משלוח דומה בהיקפו למשלוח הקודם, שיצא מסין ביולי ונמסר ללקוחות בישראל באוגוסט.

בהנחה שכמעט כל המשלוח מוזמן מראש, בהתאם למדיניות השיווק והייצור של טסלה, הוא יביא את סך המכירות של החברה בישראל ב-2021 ל-6,300 מסירות ולנתח של יותר מ-70% מסך המכירות בפלח החשמלי.

המשלוח צפוי להגיע לנמל אשדוד באמצע/סוף נובמבר, איחור של לפחות שבוע לעומת המועד המתוכנן, ככל הנראה בשל העומסים והעיכובים המתמשכים בנמלים של שנחאי.

בניגוד לציפיות המוקדמות המשלוח אינו כולל כמות מסחרית של דגם הקרוסאובר טסלה Y, שגם הוא מיוצר במפעל בשנחאי וכבר מיוצא משם למספר מדינות באירופה.

על פי הערכות טסלה Y עשויה להגיע לישראל רק ברבעון הראשון של 2022 ותגיע מהמפעל בגרמניה, שתוצרתו פטורה מ-7% מכס בישראל. עובדה זו תאפשר לחברה לשווק את הדגם בישראל במחיר נמוך יותר מהציפיות הראשוניות. עם זאת מדיניות היצוא בפועל תהיה תלויה בשערי המטבע, במועד התחלת הפעילות הסדירה של המפעל בגרמניה ובזמינות של רכיבים אלקטרוניים.