האם הנהלת הרכבת וועד העובדים חוזרים לשולחן המשא-ומתן? כזכור, בתחילת השבוע הנהלת רכבת ישראל הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לצו מניעה נגד ועד עובדי הרכבת שבהנהגת גילה אדרעי, ובו בקשה כי בית הדין יאסור על פעולות למניעת עבודות ההרצה של פרויקט חישמול הרכבת - פרויקט הדגל של רכבת ישראל בעלות של מיליארדי שקלים.
כחלק מהבקשה נכתב כי העובדים מונעים הכנסה של קרונות וקטרים חדשים למוסך בלוד, כחלק מההכנות לכניסתם לפעילות. בהנהלת הרכבת אף ציינו בבקשתם כי פעולת העובדים תפגע בקו קשת השרון - אשקלון לנסיעות נוסעים שחוזר לפעילות במתכונת החדשה והחשמלית החל מיום 13 בנובמבר 2021.
אלא שלגלובס נודע כי כעת מבקשת הנהלת הרכבת, באמצעות עו"ד חיה ארמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, לדחות את הדיון הדחוף שנקבע למחר, וזאת לטענתם, בשל מפגש בין הצדדים שנקבע לתחילת השבוע הקרוב.
הפיצוץ בין הצדדים הגיע לאור אי הסכמות על תנאי העבודה החדשים והמשופרים לעובדים, על רקע פרויקט החישמול של הרכבת שנוגע כמעט בכל אחד מאגפיה. כחלק מטיוטה על ההסדר המתגבש שהגיעה לגלובס נכתב, בין היתר, כי העובדים דורשים תוספות שכר של 4.25%, הכנסת סעיפי ביטחון תעסוקתי ועוד.
"בעקבות הגשת הבקשה הבהולה למתן סעדים ארעיים וזמניים ביום 18 באוקטובר 2021, סוכם בין יו"ר ההסתדרות ליו"ר דירקטוריון הרכבת לקיים דיון דחוף בהשתתפות כל הגורמים הבכירים, בניסיון להגיע להסכמות בנושאים העומדים בבסיס הבקשה", נכתב לבית הדין.
הפגישה, כך נכתב לבית המשפט, נקבעה לעוד ארבעה ימים, קרי ביום ראשון הקרוב. כן נכתב כי במקרה שבו הצדדים יצליחו להגיע להסכמות, הדיון בבקשה הנהלת הרכבת יתייתר, וכי הנהלת הרכבת תעדכן בעניין את בית הדין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.