"הקונגרס מאבד סבלנות אל מול הסרבנות של חברות הטק"

כך אומרת המחוקקת הדמוקרטית איימי קלובשר בכנס הטכנולוגיה של "וול סטריט ג'ורנל" • לדבריה, הדחיפה לרגולציה של החברות מקבלת רוח גבית מהמסמכים הפנימיים של פייסבוק, שהודלפו לעיתון

איימי קלובשר / צילום: Reuters, Michael Brochstein
איימי קלובשר / צילום: Reuters, Michael Brochstein

הקונגרס מאבד סבלנות מול חברות הטכנולוגיה הגדולות בגלל התנגדותן לתיקוני חוקים שנועדו לבלום את הנזקים החברתיים שגורמות פלטפורמות אינטרנט, כך אמרה הסנאטורית איימי קלובשר ביום שלישי.

"כל דבר שאנחנו מציעים - הם מסרבים", אמרה קלובשר (דמוקרטית ממינסוטה) בכנס הטכנולוגיה של הוול סטריט ג'ורנל. "ככל שעובר יותר זמן, אני כבר לא נותרת לבד בתהייה אם אנחנו לא צריכים לוותר על השינויים הקלים, ולנסות להעביר חקיקה יותר גורפת", אמרה.

קלובשר עומדת בראש תת הוועדה על הגבלים עסקיים של הסנאט, ולאחרונה הכריזה על תוכנית דו מפלגתית גדולה לנקוט צעדים נגד ה"העדפה העצמית", שבה חברות טכנולוגיה גדולות מציעות את השירותים והסחורות שלהן. דבר כזה עשוי להוות איום פוטנציאלי על המודלים העסקיים של ענקיות כמו אמזון ואפל, בין היתר.

מנהיגי תעשיית הטכנולוגיה אמרו שהם פתוחים לעדכון חוקים מיושנים, אבל אומרים שהרבה מהצעדים שהוצעו בקונגרס מאיימים על עצם קיומה של התעשייה.

"סוג ההתערבות בתעשייה שהממשלה מציעה הוא מה שהיינו מצפים לראות בסין, רוסיה ומדינות אחרות שמתחרות עם ארה"ב על חדשנות טכנולוגית, חוץ מזה שהמדיניות האלה בעצם יעכבו את החברות האמריקאיות כשהן מתחרות בסין ובמדינות אחרות", כתב ארתור סידני, סגן נשיא באיגוד תעשיית התקשורת והמחשבים בהודעה רשמית.

חברות הטכנולוגיה העלו חששות דומים לגבי הצעות של הקונגרס לעשות שינויים ברגולציה של תעשיית הטכנולוגיה, כולל פרטיות, אחריותיות, שקיפות ונושאים הקשורים לבטיחותם של ילדים.

מאמצי הקונגרס להקשיח את הרגולציה לעתים התעכבו בעבר, אבל הסנאטורית קלובשר אמרה שהדחיפה לשינוי קיבלה עידוד מהגילויים שהיו קשורים למסמכים פנימיים של פייסבוק שעשתה חושפת השחיתויות פרנסס האוגן ותוארו בפרוטרוט בסדרת כתבות של הוול סטריט ג'ורנל. האוגן העידה לאחר פרסום הכתבות בשימוע של תת וועדה של הסנאט.

קלובשר וסנאטורים אחרים האשימו את פייסבוק בהתעלמות ממחקר פנימי שהראה שרשת הצילומים החברתית אינסטגרם פוגעת במספר רב של נערות צעירות. פייסבוק טוענת שהמחקר מראה שהאפליקציה מוסיפה ערך ומעשירה את חיי הנערות.

הגילויים האלה הניעו חששות של הורים לגבי רשתות חברתיות, כך אמרה קלובשר, ונתנו חיים חדשים למאמצים חקיקתיים לספק הגנות נוספות לילדים ברשתות חברתיות.

מחוקקים משתי המפלגות מתחילים גם לשקול ביטול כולל של ההגנה ממנה נהנות חברות אינטרנט לגבי אחריות על התוכן שמעלים אליהן המשתמשים, מה שמוכר כסעיף 230 של חוק ההגינות בתקשורת משנת 1996, אמרה קלובשר, בניגוד לצעד המצומצם יותר של ביצוע שינויים מסוימים בניסוח הסעיף.

"זו השנה הגדולה שלנו", אמרה הסנאטורית. "זה לא רק חברה גדולה נגד חברה גדולה, אלה אנשים אמיתיים והדמוקרטיה שלנו שנמצאים פה על הכף".