"בעקבות הקורונה הבנתי שצריך לעשות התאמות של עיצובי בגדים, כדי להגדיל את קהל הלקוחות"

שלי אברהם, בת 38 נשואה +4 מאשקלון • מעצבת אופנה וסטייליסטית • "ההתרגשות בתצוגת האופנה הראשונה שלי הייתה כל-כך בשיאה, שלא הצלחתי לנשום ולהאמין שזה קורה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שלי אברהם, מעצבת אופנה וסטייליסטית / צילום: גדעון אגז׳ה
שלי אברהם, מעצבת אופנה וסטייליסטית / צילום: גדעון אגז׳ה

שלי אברהם, מעצבת אופנה ומקור, מספרת כי "ההשראה שלי הוא הצבעוניות והצבעים המרהיבים מאתיופיה, אפריקה. אני מאוד מחוברת לשורשים. עליתי לארץ בגיל שנתיים מאתיופיה."

אברהם משחזרת "התחלתי את העיסוק באופנה בבית עם חוט ומחט תוך כדי גידול ילדים, בכל רגע פנוי ובלילות לאחר שהילדים הלכו לישון, יושבת ותופרת מנסה ללמוד מהיוטיוב וכך זה נמשך זמן רב. בהריון השלישי החלטתי לקחת קורס בסיסי של תפירה רק בשביל שיהיה לי מכונה בבית, וכך היה, רכשתי את המכונה ומשם התחלתי לעבוד וגם ללמוד תוך כדי בלי הפסקה. המשפחה, החברים בקיבוץ והסביבה הקרובה אהבו את העיצובים ולבשו את הבגדים שעיצבתי. לראות את החלום שלי מתגשם, משהו שהתחלתי בקטן שנהניתי מכל צעד, מכל למידה ובעיקר מהדרך והיום אני נהנית מהתוצאה. הצבעים שאני משתמשת בהם הם נורא נועזים"

לדבריה, "במשך השנים לא הכירו אותי ממש כי לא חשפתי את העיצובים, היה לי קצת חשש מהתגובות של איך יקבלו את כל הצבעים הללו. עברתי לאשקלון אחרי 12 שנה בקיבוץ, היה ערב שבו הייתי צריכה בעצם לעשות תצוגת אופנה בפעם הראשונה בחיי. ההתרגשות הייתה כל-כך בשיאה, שלא הצלחתי לנשום ולהאמין שזה קורה. וכשזה קרה והסתיימה התצוגה התגובות מהקהל היו הפתעה מוחלטת, כולם הצליחו לרגש אותי וקיבלתי מלא פרגונים ואהבה מאנשים שמאוד מעריכים את העבודה שלי. אף אחד לא יודע כמה הדרך הייתה קשה ועדיין זה היה רגע מטורף שלעולם לא אשכח!!

"בצעד אמיץ, החלטתי לפתוח את החנות לפני הקורונה, והקורונה שינתה לי את התוכניות שהיו לי. ההתמודדות בקורונה לא הייתה קלה, כי לא הייתה פרנסה, עם זאת הקדשתי את הזמן למשפחה ולחברים, ובעיקר לעצמי. לאחר ההבנה והתאוששות מהסיטואציה החדשה שנוצרה שהייתה מאוד מאתגרת, הבנתי שיש להסתגל למצב החדש במקביל למה שעשיתי עד כה. וכך עשיתי".

"בתקופה שלפני הקורונה", היא מספרת "הייתי מעצבת בגדים עבור נשים בלבד. אך בעקבות הקורונה, במטרה להגדיל את קהל הלקוחות שלי, אני החלטתי לעצב בגדים גם עבור גברים עם אותם אלמנטים שאפיינו את הקו העיצובי שלי. בנוסף לכך, קיבלתי החלטה נוספת ולא שגרתית והיא להשיק את הקולקציה החדשה שלי באמצעות הרשתות החברתיות. מדובר בעיצובים ייחודים, שכמעט כל פריט תמצאו דגם או שתיים לא יותר זאת אומרת שכל אחד יכול ליהנות מדגם שהוא נדיר ולא תמצאו דגם כזה או אחר אצל מישהו זה וואן פיס (חתיכה אחת). כיום אני מקבלת לקוחות שהעיצובים שלי מדברים אליהם ובמקביל אני עושה סטיילינג, בהמשך שוקלת לפתוח אתר /חנות אינטרנט אני מאמינה שזה יקרה".