קבוצת דלק הבטיחה גיוס של 360 מיליון שקל בהנפקת אג"ח חדשה

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, הבטיחה את הגיוס המשמעותי בהנפקת אגרות חוב מסדרה ל"ו החדשה • במסגרת שלב המכרז המוסדי המקדים שנערך אתמול, זכתה לביקושי יתר בהיקף כולל של יותר מחצי מיליארד שקל • הסדרה מובטחת בשעבוד ראשון על יחידות השתתפות של דלק קידוחים

יצחק תשובה / צילום: אוריה תדמור
יצחק תשובה / צילום: אוריה תדמור

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, הבטיחה גיוס של 360 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה ל"ו החדשה. במסגרת שלב המכרז המוסדי המקדים שנערך אתמול, זכתה החברה לביקושי יתר בהיקף כולל של 522 מיליון שקל.

בעקבות הביקוש הגבוה החליטה קבוצת דלק להגדיל את היקף ההנפקה ל-360 מיליון שקל, לעומת התוכנית המקורית של החברה לגייס בשלב הראשון רק 180 מיליון שקל בהנפקה סדרה ל"ו. בימים הקרובים תקיים החברה את שלב המכרז הציבורי בהנפקה, ולאחר השלמתו יחלו אגרות החוב מסדרה ל"ו להיסחר בבורסה לני"ע בת"א.

סדרה ל"ו היא אג"ח שקלית לא צמודה, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.3 שנים. הסדרה מובטחת בשעבוד ראשון על יחידות השתתפות של דלק קידוחים , שבידי קבוצת דלק. יחס החוב לבטוחה עומד על 100%, כך שהיקף החוב למחזיקי הסדרה מובטח ביחידות השתתפות בעלות שווי זהה.

במסגרת המכרז המוסדי נקבע כי אג"ח ל"ו תשלם ריבית שנתית בשיעור של 6.2%, אולם שיעור זה עושי לרדת אם יתקבלו ביקושים גבוהים לאג"ח זו גם במכרז הציבורי. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום, בהשתתפות לידר הנפקות, אפסילון חיתום, ברק קפיטל ומנורה מבטחים חיתום.

עוד צעד בשורת מהלכים לחיזוק תזרים החברה

הנפקת האג"ח הנוכחית מצטרפת לשורה של פעולות וצעדים חשובים, שהשלימה הנהלת הקבוצה במהלך 18 החודשים האחרונים. פעולות וצעדים אלו הביאו לחיזוק משמעותי של תזרים החברה, ולירידה של החוב הפיננסי נטו ל-4.1 מיליארד שקל, נכון לסוף המחצית הראשונה של 2021.

לדברי עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, "השלמת הגיוס מהווה אבן דרך משמעותית עבור הקבוצה, אשר ביחד עם הפעולות החשובות שביצענו בשבוע האחרון, גיוס ההון בהיקף של 76 מיליון שקל ומכירת 75% מהמקרקעין בעכו לשותפות תדהר והראל בתמורה ל-150 מיליון שקל, מהווים חיזוק משמעותי לתזרים המזומנים של הקבוצה ולגמישות הפיננסית שלה. אנו מודים למשקיעים שלקחו חלק בשלב המוסדי על האמון, וממשיכים לעבוד במרץ ולהסתכל קדימה".

בסוף אוגוסט השנה פרסמה קבוצת דלק תזרים מזומנים חזוי, על-פיו היא אמורה להעביר עד סוף 2021 סכום של 1.536 מיליארד שקל לנאמני אגרות החוב הוותיקות שלה, לצורך פירעונות חוב במהלך הרבעון הראשון של 2022. לפי החברה, יש ברשותה כעת את הסכומים הדרושים לכך.