5-1: חבר בוועדה המוניטרית בבנק ישראל הצביע בעד העלאת הריבית

אחד מתוך שישה חברי ועדה הצביע בעד העלאת הריבית על רקע שיפור תנאי הרקע ועליית האינפלציה, כך לפי פרוטוקול הוועדה המוניטרית לפני הודעת הריבית האחרונה • לפי הערכות, מדובר בחבר הוועדה ראובן גרונאו שפורש לאחר שתי קדנציות

בנק ישראל בירושלים / צילום: אורית דיל
בנק ישראל בירושלים / צילום: אורית דיל

פרוטוקול הוועדה המוניטרית של בנק ישראל מישיבתה האחרונה, שפורסם היום (ה'), חושף כי חבר אחד מבין ששת חברי הוועדה הצביע בעד העלאת הריבית. חבר הוועדה סבר שנתוני המשק מאפשרים זאת לנוכח נתוני החשבונאות הלאומית החזקים, העלייה בסביבת האינפלציה. לפי הערכות, מדובר בחבר הוועדה ראובן גרונאו שמסיים את כהונתו וזו היתה הישיבה שלפני הריבית  האחרונה בהשתתפותו.

יתר חברי הוועדה סברו שיש להותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 0.1%. חמשת חברי הוועדה האלו סברו שהרמה הנמוכה של הריבית תומכת בהמשך התאוששות הפעילות הכלכלית, ולמרות התמודדות המשק עם גל התחלואה הנוכחי ללא הגבלות חמורות על הפעילות, עדיין קיימת מידה רבה של אי-ודאות לגבי הפעילות הכלכלית במשק, בעיקר לנוכח הסיכון למחזוריות של גלי תחלואה נוספים וכן לגבי מידת הזמניות של האינפלציה.

"הוועדה ציינה כי תהליך התאוששות המשק הישראלי מהמשבר נמשך, עם זאת, עדיין קיימים אתגרים לפעילות הכלכלית. לכן, הוועדה תמשיך לנהל מדיניות מוניטרית מרחיבה לאורך זמן. המשך הפעילות הכלכלית והצמיחה התקינה יאפשר את סיום תכניות ההרחבה הכמותית השונות בחודשים הקרובים", נכתב בפרוטוקול.

בתחילת החודש נבחרה פרופ' נעמי פלדמן כחברה בוועדה המוניטרית של בנק ישראל במקומו של פרופ' ראובן גרונאו, המכהן כחבר הוועדה מאוקטובר 2011 ופורש לאחר שתי קדנציות.