התחזית המאכזבת של אינטל לרבעון הרביעי מפילה את המניה במסחר המאוחר

בשורה התחתונה רשמה אינטל רווח של 1.71 דולר למניה על בסיס non-GAAP לעומת 1.08 דולר למניה ברבעון המקביל • ברבעון הנוכחי הצפי הוא להכנסות של 18.3 מיליארד דולר ורווח של 90 סנט למניה, נמוך ב-10 סנט מצפי האנליסטים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

אינטל דיווחה היום על הכנסות של 19.2 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על בסיס  non-GAAP עמדו הכנסות החברה על 18.1 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה רשמה אינטל רווח של 1.71 דולר למניה על בסיס  non-GAAP לעומת 1.08 דולר למניה ברבעון המקביל.  

החברה צופה כעת רווח שנתי של 5.28 דולר למניה. ברבעון הנוכחי הצפי הוא להכנסות של 18.3 מיליארד דולר ורווח של 90 סנט למניה. 

האנליסטים המסקרים את החברה העריכו שאינטל תציג רווח של 1.11 דולר למניה על הכנסות של כ-18.2 מיליארד דולר. לרבעון הנוכחי הם צפו, בממוצע, הכנסות דומות ורווח של כ-1 דולר למניה.  

מניית אינטל צונחת במסחר המאוחר בכ-6% לאחר עלייה של 1.1% בסיום המסחר בניו יורק היום. 

אינטל מצויה כיום באחת מהתקופות המכריעות בתולדותיה. היא מפסידה נתחי שוק למתחרותיה בתחום עיצוב השבבים, בהן אנבידיה, AMD ו- ARM, והיא סובלת מתחרות מוגברת בתחום ייצור השבבים מכיוון TSMC הטייואנית וסמסונג, נוסף על ירידה ברווחיות מייצור בתחום. אם זה לא מספיק, הרי שלקוחותיה, בהן אפל בתחום המחשבים, או גוגל, אמזון, מיקרוסופט ועליבאבא בתחום שרתי הענן עברו לפיתוח שבב משלהן על בסיס ארכיטקטורת ARM המתחרה.

רק השבוע השיקה אפל סדרה של מחשבי מקבוק נטולי שבבי אינטל, אירוע שהולך ומסמן את התלות ההולכת וקטנה של אפל באינטל שהחלה כבר בעת השקת האייפון בשנת 2007.

בתחילת השנה מונה לה מנכ"ל חדש, פט גלסינגר, שאמור לייצב את הספינה המיטלטלת. גלסינגר יתמקד בתחומי הליבה המקוריים של אינטל כגון שבבים למחשבים אישיים, שרתים ותחנות תקשורת. בנוסף, גלסינגר הכריז כי הוא יהפוך את אינטל לראשונה למפעל ייצור עבור חברות אחרות, כפי שעושה המתחרה TSMC , וכי בניית מפעלי אינטל במדינות המערב, בהן ארה"ב ומדינות אירופה תגדל משמעותית. זאת, על רקע השפעה הולכת וגוברת של סין על טיוואן והשתלטות אפשרית שלה על מפעל TSMC .

ברבעונים האחרונים גדלה אינטל בהכנסות וייצרה רווח נקי, אך מנייתה דשדשה הרחק מאחורי המתחרות, אשר חלקן - כמו אנבידיה ו- AMD - השיגו תשואה נאה מאוד למשקיעים בשנים האחרונות. לשם השוואה, בחמש השנים האחרונות צמחה מניית AMD ב- 1700%, מניית אנבידיה זינקה ב- 1200%, ואילו מניית אינטל עלתה ב- 57% בלבד.