על רקע המשבר בספנות: צים רכשה 7 אוניות ב-320 מיליון דולר

מנכ"ל צים אלי גליקמן: "עם רכישת האניות אלו, הדרושות כל כך, ניצלנו את תזרים המזומנים החזק ויכולת התגובה המהירה שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את הצי שאנו מפעילים ובכך להענות לביקוש הגובר של הלקוחות"

אלי גליקמן / צילום: סיון פרג'
אלי גליקמן / צילום: סיון פרג'

על רקע המשבר הגלובלי בענף הספנות והזינוק הדרמטי במחירי ההובלה הימית, צים רכשה 7 אוניות במטרה להגדיל את יכולות ההובלה הימית שלה.

החברה הודיעה היום כי במהלך החודש רכשה שבע אוניות מיד שנייה (שנבנו בין השנים 2007-2009) במסגרת מספר עיסקאות נפרדות. האוניות שנרכשו כוללות חמש אוניות של 4,250 TEU ושתי אוניות של 1,100 TEU, בערך כולל של כ-320 מיליון דולר.

נשיא ומנכ"ל צים אלי גליקמן אמר: "מאז שהפכנו לחברה ציבורית התמקדנו בהקצאת הון על מנת לחזק את היכולות המסחריות שלנו ולייצר ערך לבעלי המניות לטווח ארוך. עם רכישת האניות אלו, הדרושות כל כך, ניצלנו את תזרים המזומנים החזק ויכולת התגובה המהירה שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את הצי שאנו מפעילים ובכך להענות לביקוש הגובר של הלקוחות, ובו בזמן להשאר מחוייבים לרווחיות מובילה בתעשייה. בכוונתנו להמשיך ולהשלים את האסטרטגיה הבסיסית של חכירת הרוב המכריע של האוניות שלנו, באמצעות רכישה סלקטיבית של נפח הובלה מיד שניה, במידה ויהיו הזדמנויות מתאימות בשוק".

שוויה של צים , שמנייתה נסחרת בבורסה של ניו יורק, עומד על כ-5.7 מיליארד דולר.