הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; סקודיקס קפצה ב-47%, פורסייט ב-20%

ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.3% • מחזור המסחר הסתכם ב-717 מיליון שקל • אלקטריאון זינקה ב-18.6% על רקע מכירת מניות בחברה במחיר גבוה מהמחיר בבורסה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:50

נעילה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.3% . מחזור המסחר הסתכם ב-717 מיליון שקל.

עליות בולטות רשמו סקודיקס, פורסייט , אוגווינד , טופ גאם ואייסקיור. אלקטריאון זינקה ב-18.6% על רקע מכירת מניות בחברה במחיר גבוה מהמחיר בבורסה.

מנגד, ירידות בולטות רשמו פריון, אודיוקודס (שתיהן יפרסמו תוצאות בהמשך השבוע), ביומיט פוד , גבעות ליברה , אבוג'ן וטוגדר. 

13:55

מניית אל על  מטפסת ביותר מ-3% על רקע חתימה על הסכם בין הנהלת החברה, עובדיה וההסתדרות. 300 עובדים יפרשו במסגרת תוכנית פרישה מרצון, כאשר לכל עובד תוצע תוכנית פרישה מותאמת במסלול פיצויים מוגדלים או במסלול פנסיה מוקדמת. כמו כן, סוכם כי יוענק סיוע מיוחד לעובדי אל על ששוהים עדיין בחל"ת. עוד קובע ההסכם שהתוכנית להקטין את צי המטוסים מ-45 ל-29 מטוסים תתמתן וכי החברה תקטין את הצי שלה ל-36 מטוסים, ובהתאם תיפרד מפחות עובדים מהמתוכנן.

בתוך כך, המגמה בתל אביב השתנתה וכעת מדד ת"א 90 נחלש קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%. 

13:00

העליות בבורסה נמשכות, אם כי בשיעורים מתונים יותר. ת"א 35 עולה ב-0.2%, ת"א 125 ב-0.1% ות"א 90 נסחר ביציבות. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-400 מיליון שקל.

סקודיקס  ממשיכה לזנק וטסה מעל 25% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהרגיל, על רקע תוצאות מקדמיות חזקות (ראו עדכון קודם).

בפסגת מדד ת"א 35 נמצאת לייבפרסון  שעולה ב-2.5%, וזאת לאחר שאיבדה מעל 20% בחודש האחרון. בתחתית המדד אנרג'יקס  שיורדת ב-2%. בת"א 125 אלקטריאון  ממשיכה לרכז את עניין המשקיעים ומזנקת מעל 13%, ובסוף הטבלה פריון נטוורק  ואודיוקודס  שיורדת ב-6% ו-5% בהתאמה.

11:00

המגמה בבורסה חיובית, עם עליות מתונות של כ-0.4% בשלושת המדדים המובילים. מדדי הביומד והתקשורת מאבדים גובה בניגוד למגמה, בעוד שמדד הנפט וגז עם עלייה של 1.3%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-150 מיליון שקל.

טופ גאם , שזינקה ביותר מ-8% ביום חמישי, ממשיכה לעוד יום חיובי בהמשך לדיווח שלה משבוע שעברה על הסכם שימוש בלעדי עם חברה טכנולוגיה ישראלית העוסקת בתכנות מונחה עצמים (מיקרו-אנקפסולציה) של חומרים פעילים.

קדימהסטם  קופצת לאחר שדיווחה על גיוס של 15.2 מיליון שקל בדרך של הנפקה פרטית: מימוש אופציות לא סחירות של משקיעים בסך 8.6 מיליון שקל וכן על ידי השקעה פרטית בסך 6.6 מיליון שקל של בעלי השליטה בחברה פרופ' מישל רבל וג'וליאן רוג'רי.

גם אלקטריאון, פורסייט, סקודיקס, אייסקיור, בוליגו וחממה סחר מתחזקות.

10:03

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה מעורבת ושקטה יחסית, ללא תנודות מהותיות. ת"א 35 ות"א 125 רושמים עלייה מזערית, ת"א 90 נסחר ביציבות עם נטייה קלה מטה.

פריון נטוורק  ואודיוקודס  פתחו את היום בירידה חדה של כ-6%, חנן מור ואבוג'ן נפרדות מ-5%. 

סקודיקס  מזנקת לאחר שפרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי, שלפיהן ההכנסות ברבעון גדלו ב-24% והסתכמו ב-6.2 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות גדלו ב-18% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. 

אלקטריאון , שפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", מזנקת לאחר שדיווחה כי הון הטבע, מבעלי השליטה בחברה, התקשרה בהסכם למכירת 200 אלף ממניות החברה למשקיע ירון יעקבי, וזאת בתמורה ל-42 מיליון שקל. מחיר המניה נכון לנעילה ביום חמישי האחרון הוא 156 שקל, כך שמחיר הרכישה (כ-212 שקל למניה) גבוה ביותר מ-35% ממחיר השוק. המניה נסחרת בת"א בשווי שוק של 1.5 מיליארד שקל.

שפיר הנדסה  דיווחה שביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את העתירה שהוגשה וביקשה לפסול את הצעתה הזוכה במכרז לרכישת מתקן התפלת המים באשדוד מידי מקורות.

8:00

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר הראשון לשבוע זה ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת אך שקטה, ולא צפויות תנועות חדות במיוחד. בניו יורק הסתיים שבוע המסחר בנעילה מעורבת: דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ואילו נאסד"ק ירד ב-0.8%.

בשבוע שעבר נרשם שיא נוסף בבורסה למדד ת"א 35, שטיפס בנעילה בכ-0.5% ובכך השלים עלייה שבועית של 0.7%. מדד ת"א 90 עלה בכ-0.9%, מדד הבנקים קפץ בכ-2.4% ומדד ת"א נפט וגז עלה בכ-2%. מתחילת השנה זינק מדד הנפט ביותר מ-56%.

2. עונת הדוחות בארה"ב: טבע תפרסם השבוע

עונת הדוחות בארה"ב נמשכת במרץ והשפעתה על המסחר בוול סטריט מורגשת היטב. ענקית הטכנולוגיה אינטל  צנחה ביום שישי ב-11% לאחר שאמנם עקפה את התחזית בשורת הרווח, אך הציגה קיפאון בהכנסות ואיכזבה את המשקיעים שציפו לצמיחה.

מחר פייסבוק תפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון, ביום שלישי מיקרוסופט , גוגל  וטוויטר, ומקרב הישראליות יתפרסמו תוצאות אודיוקודס  ופריון נטוורק . ביום רביעי טבע  תצטרף עם דוחותיה, וכן קוקה קולה, מקדונלד'ס ובואינג; ביום חמישי צפויות תוצאות אפל , אמזון  וצ'ק פוינט ; בשישי יפרסמו עליבאבא וברקשייר האת'וויי .

3. פערי ארביטראז' מעורבים

המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים, ובעוד שטבע וטאואר  צפויות לאבד מעט גובה לאור פערים שליליים קלים, נובה , לייבפרסון  ונייס  יתמכו במדד ת"א 35 שכן הן אמורות להתחזק היום.

מניית פורסייט  חזרה עם פער חיובי גבוה של 10%, ומנגד פריון ואבוג'ן  עם פערים שליליים גבוהים של כ-7%.

4. מטבע הקריפטו שמזנק כ-30%

אפליקציית המסחר "פאבליק" רשמה את המטבע הקריפטוגרפי שיבה אינו בפלטפורמת המסחר שלה, בעוד שגם היריבה - אפליקציית רובין הוד - מרחיבה את הצעות הקריפטו שלה. המטבע מזנק מאז אתמול בערב בקרוב ל-30% במחזור מסחר גבוה, שהקפיץ את נתח השוק שלו לכ-14 מיליארד דולר - ומיקם אותו במקום ה-14 בטבלה.

המטבע, שנסחר תחת הסימול SHIB, עדיין בעל ערך מזערי של 0.0000358 דולר.

הביטקוין מנגד מתרחק מהשיא שרשם בשבוע שעבר, כאשר כמעט והגיע ל-67 אלף דולר, ונסחר תמורת פחות מ-61 אלף דולר בשעה זו. האת'ר נסחר ביציבות סביב 4,100 דולר.

5. מה הצפי בשוקי ארה"ב?

שוקי המניות בארצות-הברית מדשדשים לאחרונה, ולהערכת הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, רונן מנחם, הם יתקשו לתפוס כיוון מוגדר בתקופה הקרובה. "זאת, בשל הדילמה הראשית שמעסיקה אותם היום, והנגיד פאוול היטיב לבטא בסוף השבוע - האם ועד כמה עליית האינפלציה בארצות-הברית זמנית. המחסור בחומרי גלם, מכונות וציוד, תוך התייקרותם, יחד עם המחסור בעובדים וקשיי איוש משרות, גורמים הן להאטה של הצמיחה הכלכלית הטרייה, הן לקשיי איוש משרות והן ללחצי מחירים שעוד עלולים להחריף", אמר.

"מנגד, אנו מעריכים כי תוכניות הצמיחה וההשקעות בתשתית של הנישא ביידן יאושרו בקרוב, במתכונת זו או אחרת, מה שעשוי להקפיץ את מספר מקומות העבודה ולפעול להורדת עלויות השינוע. לנוכח הגורמים הסותרים, טווח התחזיות רחב מהרגיל. התשובה לא תתברר בקרוב ועד אז התנודתיות שמאפיינת את שוקי המניות בחודש האחרון כאן כדי להישאר ותורגש בעקיפין גם בשוק המקומי", סיכם מנחם.