במחיר ההתחלתי של 11 מיליון דולר: דירה על סופר יאכטה

במקום לקנות ולתפעל יאכטה משלהם, אנשים החולמים שתהיה בבעלותם "סופר יאכטה" יכולים לעשות זאת, בערך • בסומניו, שכאשר תושק תהיה ה"סופר יאכטה" הגדולה בעולם, המחיר ההתחלתי של דירה יעלה לכם 11 מיליון דולר - אבל תוכלו לשכוח מתפעול ותחזוקת הספינה

ה''סופר יאכטה'' סומניו / הדמיה: צילום מסך
ה''סופר יאכטה'' סומניו / הדמיה: צילום מסך

אנשים החולמים על כך שתהיה ברשותם "סופר יאכטה" עלולים להגשים את חלומם במחיר נמוך בהרבה ממה שהם מצפים. "יאכטות למגורים", כפי שהן נקראות, הן בעצם בנייני דירות ששטים במים - לכן, קונים יכולים לקנות דירה באחת מהיאכטות האלה במקום לקנות ולתפעל יאכטה קטנה משלהם. ברגע שבו רוב הדירות נמכרות על היאכטה, היא מתפקדת כספינת שיט תענוגות - שטה מסביב לעולם עם צוות וגישה למסעדות, ספא, מרתפי יין ומכוני כושר. 

המחיר משתנה: ה"סופר יאכטה" סומניו (Somnio), יאכטה בתהליכי בנייה שמתוכננת להיות באורך 221 מטרים, תהיה היאכטה הגדולה בעולם כאשר תושלם ב-2024. בתוך היאכטה יש 39 דירות, והמחיר ההתחלתי לדירה הוא 11 מיליון דולר עבור דירה, כך אומר מייסד וקפטן היאכטה, אריק ברדה. המחירים נעים בהתאם למיקום הדירה והגודל שלה - כאשר דירות שנמצאות גבוה יותר על היאכטה עולות יותר. עם זאת, על סופר יאכטות אחרות המחירים יכולים להגיע גם ל-2 מיליון דולר. 

11 מיליון דולר זה די ויותר בשביל לקנות יאכטה פרטית, אך מחירי הסופר-יאכטות מגיעים ל-150 מיליון דולר בקלות, וכאשר אתה קונה דירה ביאכטה, אתה לא צריך לדאוג לתפעול הספינה: על-פי ברדה, "היופי בבעלות דירה על סופר יאכטה היא שאתה לא צריך לדאוג לתחזוקה ותכנון". הצוות של היאכטה ידאג לתיקונים, תדלוקים, תחזוקת אוכל ואפילו סיורים על החוף.

על-פי ברדה, נקודת מכירה משמעותית בדירות ביאכטה היא לא הפרטיות, אלא האפשרות "להיפגש עם אנשים דומים מהקהילה". קניית דירה על הספינה היא רק על-פי הזמנה, ולא ניתן להשכיר את הדירה הזו לאחרים (אם כי ניתן לתת למשפחה או אורחים מיוחדים להשתמש בדירה), כך אמר ברדה. 

ברדה ממשיך ואומר כי בניגוד ליאכטות רגילות, הערך של "סופר יאכטות" רק עולה עם הזמן. כך למשל מספרים בספינת "The World", באורך 196 מטר ובה כ-120 דירות, אשר הושקה ב-2002: "כל הדירות עלו באופן משמעותי מאז השקת הספינה, בשל ביקוש של קונים מכל רחבי העולם". מחירי הדירות בספינה נעים בין 2 ל-15 מיליון.