סולגרין ומנורה מבטחים ישקיעו ביחד באנרגיות מתחדשות באירופה

מנורה מבטחים צפויה להזרים למיזם כ-60 מיליון אירו (באמצעות קרנות פנסיה וקופות גמל שהיא מנהלת), והיתרה, 100 מיליון אירו, תועמד על ידי סולגרין

פרויקט נווה מבטח / צילום: סולגרין
פרויקט נווה מבטח / צילום: סולגרין

חברת סולגרין , הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ונמצאת בשליטת קרן ג'נריישן קפיטל (50.5%), חתמה עם קבוצת מנורה מבטחים על מזכר הבנות לא מחייב להקמת שותפות להשקעה בפרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות באירופה. הצדדים אמורים להזרים לשותפות סכום של עד 160 מיליון אירו.

בכוונת השותפות להשקיע בפרויקטי אנרגיה מתחדשת בתחומים של שמש, רוח ואגירה (או שילוב שלהם) באיטליה, ביוון ובמדיניות OECD נוספות באירופה. בנוסף תוכל השותפות לבצע השקעות (של עד 10% מהשקעות השותפות) במדינות נוספות. ההשקעות יבוצעו רק בפרויקטים שעומדים בקריטריונים מוגדרים שנקבעו במזכר ההבנות, לרבות ביחס להיקפי השקעה מירביים ותשואה מינימאלית.

השותפות תוחזק על ידי סולגרין ומנורה מבטחים, וכן על ידי השותף הכללי שיהיה חברה פרטית בבעלותה המלאה של סולגרין. מנורה מבטחים צפויה להזרים למיזם כ-60 מיליון אירו (באמצעות קרנות פנסיה וקופות גמל שהיא מנהלת), והיתרה, 100 מיליון אירו, תועמד על ידי סולגרין. השקעות אלו ישמשו כהון עצמי עבור הפרוייקטים.

השותף הכללי יעניק שירותים שונים, לרבות, שירותי ייזום, ניהול, פיקוח ובקרה, לפרויקטים של השותפות, ויהיה זכאי לדמי ניהול ולדמי הצלחה בשיעורים ובתנאים שנקבעו במזכר ההבנות בין הצדדים.

סולגרין מתמחה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיית PV לטווח ארוך. החברה, ששוויה בבורסה עומד על כ-820 מיליון שקל, פועלת כיום בישראל, באיטליה, יוון ובארה"ב. יו"ר החברה הוא גל בוגין, ומנכ"ל החברה הוא תום שפרן.

בסולגרין מציינים כי הסכם שותפות מפורט, אם וככל שייחתם, צפוי להיחתם בתוך 60 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות. השותפות צפויה לפעול במשך 10 שנים החל ממועד הסגירה של הסכם השותפות המפורט, עם אופציה להארכה לשתי תקופות נוספות בנות 3 שנים כל אחת, בכפוף לאישור השותפים. 

גל בוגין ציין כי "הפעילות המשותפת תאפשר מימוש מהיר של תכנית ההשקעות וההתרחבות של החברה, בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה תוך מיקוד בשווקים גיאוגרפים צומחים".

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "תחום האנרגיות המתחדשות באירופה, כמו בשאר מדינות העולם צומח בצורה משמעותית, בין היתר על רקע משבר האקלים, כאשר מדינות רבות ביבשת מסמנות יעדים אגרסיביים להגדלת השימוש באנרגיות מתחדשות על חשבון אנרגיות מזהמות. אנו מקדמים כיום צבר פרויקטים מהותי של למעלה מ-1 גיגה-וואט בשווקים בהם החברה פועלת ובכוונתנו לפעול באינטנסיביות למימוש הפוטנציאל הרב הקיים בהקשר זה".