בנט: "אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק"

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקל לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא"

נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע בפתח ישיבת הממשלה על הרחבת רשת ביטחון לקראת גלי הקורונה הבאים בתקצוב של עשרה מיליארד שקל. בנט הגדיר את היציאה מהגל הרביעי ואמר כי "אני מודיע כאן - אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקל לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים".

לדברי בנט, "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח. ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל".

בנט אמר עוד כי "המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם קצת ניסוי וטעיה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים. יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד".

בהקשר לביקורו ברוסיה אמר בנט: "הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד, ואני רוצה להודות פה לשר אלקין על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה.

"הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תוכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".

בחלק הסגור של ישיבת הממשלה אמר בנט: "אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק מכיוון שזה שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה. אני צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים. נעשה את זה בהקדם האפשרי". ראש הממשלה התייחס לירידה בתחלואה: "הפעם אין אס"ק (אוירת סוף קורס), אין חגיגות. נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכל בזהירות".

"ייקח חודש מהרגע שהילד הראשון יתחסן עד שיהיה מוגן"

במקביל בישיבת ועדת חוקה בכנסת אמרה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור כי "יש כ-700,000 שלא התחסנו מנה ראשונה, אוכלוסיות שלא הצלחנו להגיע אליהן. יש פרויקט חוסן לאזרח בשיתוף פקע"ר, להביא ניידות חיסונים עד לביתם של אנשים כדי להנגיש את החיסונים ולערב את רופאי המשפחה כדי להגביר אמון והסברה. יש עבודה רבה עם השלטון המקומי ופקע"ר להנגיש חיסונים בבתי"ס ועוד".

בהתייחסה לחיסוני הילדים אמרה: "אחרי שתהיה החלטה של ה-FDA שאנחנו מעריכים שיאשר את החיסונים, נערוך התייעצויות ונקבל החלטה. למדנו מנתוני חיסוני 15-12, שאושרו בתחילת יוני, וביוני היתה תחלואה נמוכה, וכאשר עלה הגל הרביעי הוא עלה מאוד מאוד מהר ויש להבין שאם רק אז מתחילים לחסן, הילדים לא יהיו מוגנים. צריך לקחת בחשבון שאת הילד הראשון שנחסן ייקח חודש עד שיהיה מוגן. אחרי האישור של ה-FDA, כל הנתונים יובאו ואני מניחה שנזמין את נציגי החברה להציג את הנתונים לוועדה ולקבל את ההחלטה עבוד מדינת ישראל".