ב.ס.ר מממשת אופציה לקידום פרויקט ב-800 מיליון שקל במתחם האלף

הקבוצה תיכנס כשותפה עם מנורה ו-JTLV ותקים פרויקט של שני מגדלי תעסוקה ומסחר בגובה 25 קומות במתחם האלף בראשון לציון • עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים נדל"ן, שותפה בפרויקט: "תחום הנדל"ן המניב בישראל הוא תחום אטרקטיבי. יש דרישה הולכת וגוברת של שטחי תעסוקה. זה תחום יציב יחסית עם רמות תשואות הולמות את רמת הסיכון"

הדמיית פרויקט ב.ס.ר במתחם האלף / הדמיה: Totem 3D
הדמיית פרויקט ב.ס.ר במתחם האלף / הדמיה: Totem 3D

קבוצת ב.ס.ר הודיעה הבוקר (א') שהצליחה לממש אופציה ולקדם הקמה של פרויקט שני מגדלי תעסוקה ומסחר בגובה 25 קומות, במתחם האלף בראשון לציון, בעלות כוללת של 800 מיליון שקל. מגדל אחד הוא שותפות של קרן (20% ) JTLV2 , מבעלי הקרקע, חברת בסר (20%) וקבוצת מנורה מבטחים נדל"ן (60%). המגדל השני הוא קבוצת רכישה, שחברת בסר אירגנה, ובה חברים 60 שותפים. רוב חברי קבוצת הרכישה הם משתמשי קצה, בעלי מקצועות חופשיים.

מדובר בקרקע בשטח 12 דונם שהייתה בבעלות עיריית ראשון לציון, שהעמידה אותה למכירה באמצעות מכרז. במרץ 2019 זכו בה קרן JTLV2 שהוקמה ע"י עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן, בשיתוף היזם הירושלמי יהודה רחמים תמורת 118 מיליון שקל.

התוכניות לקרקע מאפשרות בניית שלושה מבנים: שני מגדלי משרדים ומסחר בגובה 25 קומות בשטח של כ-75 אלף מ"ר. לצידם ייבנה מבנה נמוך בן שתי קומות שיכלול חדר כושר ואולמות כנסים. בנוסף, מתוכנן חניון עם 1,200 מקומות חנייה. משרד האדריכלים שמתכנן את הפרוייקט הוא ברעלי לויצקי כסיף.

נחשון קיויתי: "זה פרוייקט מעניין במיקום אסטרטגי של מגדל אחד שיוקם על ידי קבוצת רכישה עם 60 שותפים ומגדל תאום שיהיה פרוייקט יזמי. אנחנו המארגנים והמנהל ההנדסי של כל הפרוייקט". קיויתי מספר שעלות הקרקע של כל אחד משני המגדלים עומדת על 75 מיליון שקל ועלות הבניה, כ-300 מיליון. עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים נדל"ן: "תחום הנדל"ן המניב בישראל הוא תחום אטרקטיבי. יש דרישה הולכת וגוברת של שטחי תעסוקה. זה תחום יציב יחסית עם רמות תשואות הולמות את רמת הסיכון. במתחם האלף יש עירוב שימושים מלא, כולל מגורים ומגורים להשכרה ונגישות תחבורתית מצויינת".

מתחם האלף מתפרס על פני כ-1,500 דונם וכולל זכויות לכ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד כ-5,000 יחידות דיור. ע"פ התיכנון, במקום יעבדו מדי יום 100 אלף איש.