הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; סקודיקס קפצה ב-27%, סלקום ב-10.8%

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.5%, ת"א 90 טיפס בכ-1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל • עליות חדות רשמו איסתא, רקח, פרטנר, אינטרקיור, אוגווינד, אייסקיור ואירודרום

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:26

נעילה חיובית בבורסה. מדד ת"א 35 עלה בכ-0.5%, ת"א 90 טיפס בכ-1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

עליות חדות רשמו איסתא , רקח, פרטנר, אינטרקיור , אוגווינד, אייסקיור מדיקל  ואירודרום.

סקודיקס קפצה בעוד 27% והשלימה טיסה של 90% ביומיים.

16:33

עליות קלות בבורסה: ת"א 35 עולה בכ-0.5%, ת"א 90 ב-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות סלקום, פרטנר, אוגווינד , יוחננוף , איי.סי.אל, אנרג'יאן, גזית גלוב, אנרג'יקס ומקס סטוק. 

14:55

שותפות ביומיט  מזנקת מעל 20% לאחר שדיווחה כי תקים מיזם משותף עם מכון וולקני בשם "איפישיאנט פרוטאין" שיעסוק בפיתוח, ייצור ושיווק בשר דג מתורבת. הטכנולוגיה מתבססת על מחקר של המכון וכוללת גם סרום שלא מן החי לשירות כלל תעשיית ריבוי התאים. השליטה בחברה תהיה בידי ביומיט, שתהיה אחראית על פיתוחו העסקי של המיזם ועל מימון הפעילות. איפישיאנט תעשה שימוש בידע לגידול בשר אמנון מתורבת בקנה מידה מסחרי וגידול בשר דג מתורבת ממיני דגים נוספים תוך הרחבת סל המוצרים הניתנים לפיתוח.

אורה סמארט  מתחזקת ב-6.5% לאחר שדיווחה על סיום הפיילוט שבוצע בשיתוף חברת Delos welltek האוסטרלית, וכי בעקבות הפיילוט המוצלח קיבלה החברה הזמנה ראשונית מדלוס על סך כ-350 אלף דולר להזמנה מיידית של מערכת ה-Aura Air . ההזמנה מיועדת בחלקה להתקנה באוטובוסים באוסטרליה ובחלקה לבתי ספר ומוסדות בנקאיים באוסטרליה.

14:05

גילת  דיווחה כי מפעילת סלולר Tier 1 באסיה מרחיבה את רשת 4G באמצעות פתרון התמסורת הסלולרית שלה. רשת הדור הרביעי הורחבה כדי לספק כיסוי בערים קטנות ובאזורים כפריים.

שינוי שם לסאטקום מערכות  - החברה הודיעה שהחל מיום רביעי הקרוב (27 באוקטובר) שמה ישתנה לגילת טלקום גלובל בע"מ.

עשות אשקלון  הצטרפה לצמרת הטבלה בתל אביב עם קפיצה של כ-8%. סלקום ממשיכה לרכז עניין עם קפיצה של קרוב ל-10% במחזור המסחר השלישי בגודלו בבורסה, אחרי לאומי ואיי.סי.אל.

13:30

המגמה החיובית בתל אביב מתחזקת וכעת מדד ת"א 35 עולה בכ-0.5%. מדד התקשורת ממריא 1.9% בעקבות זינוק של סלקום  (שעולה ביותר מ-10% על רקע העלאת מחירים בגולן טלקום שבבעלותה) ופרטנר. מחזור המסחר מסתכם בכ-740 מיליון שקל.

סקודיקס מוסיפה עוד 30% לערכה, וגם אינטרקיור, די.אן.איי ביומד , ביומיט , אידומו , איסתא ואקסיליון  רושמות עליות יפות. בצמרת מדד ת"א 35 נמצאת שפיר הנדסה שעולה ב-1.9%. אתמול הודיעה כי נדחתה העתירה לפסול את זכייתה במכרז מתקן ההתפלה באשדוד.

11:25

העליות המתונות בבורסה נמשכות, כאשר מדד הבנקים בולט כנגד המגמה עם ירידה של 0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-290 מיליון שקל.

סלקום  ופרטנר  מטפסות בחדות במחזורים גבוהים יחסית ומזניקות את מדד התקשורת ביותר מ-1%, סקודיקס ממשיכה לטוס מעל 23%, העלייה של אינטרקיור התמתנה ועומדת על כ-6%. אנרג'יאן  עולה בכ-4%, איסתא  ב-4.8%, גלאסבוקס  ואאורה ה בכ-3.5%.

בצד השני של הטבלה הכשרה התחדשות  שסופגת יום נוסף של ירידות, וצוללת ב-10%. גם מצלאוי, פרידנזון, קוויק, טונדו סמארט ותורפז  מאבדות גובה.

אפריקה מגורים  מתחזקת קלות לאחר שפרסמה את נתוני המכירות שלה ברבעון השלישי, שלפיהם מכרה 193 יחידות דיור (70% יותר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד) בהיקף כספי של 686 מיליון שקל (כולל מע"מ) - זינוק של 190% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020. מחירה הממוצע של דירה עמד ברבעון השלישי על כ-3.6 מיליון שקל (כולל מע"מ) לעומת 2.1 מיליון שקל אשתקד - זינוק של כ-70%, הנובע בעיקר ממכירות החברה בפרויקט היוקרהDuo תל אביב.

קבוצת הביטוח הפניקס  הודיעה על רכישת 25% מחברת הנדל"ן הפרטית בנייני העיר הלבנה, בבעלותו של היזם איציק בן שוהם . מהפניקס נמסר כי החברה תשקיע בחברה עד 420 מיליון שקל בשילוב של חוב והון.

10:30

מניית סקודיקס מתחזקת ומוסיפה 20% לערכה. די.אן.איי ביומד  קופצת גם היא לאחר שדיווחה כי דירקטוריון החברה אישר כניסה לתחום הנדל"ן בארה"ב.

10:02

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות מתונות. ת"א 35 עולה ב-0.3%, ת"א 90 ב-0.1%.

אינטרקיור  מזנקת ב-10% לאחר שדיווחה על תוצאות מקדמיות חזקות (ראו עדכון קודם). סקודיקס , שנסקה אמש ב-47%, מוסיפה עוד 5% הבוקר.

חברת התרופות רקח  קופצת גם היא ב-10% לאחר שהודיעה שהשיקה את המוצר הראשון ממשפחת הסטרואידים מתוצרתה בחו"ל. פעילות השיווק והמכירה יחלו על ידי השותף העסקי בתקופה הקרובה באנגליה ובאירלנד. כמו כן השלימה החברה, ביחד עם השותף העסקי, את מבחני ההשוואה של התכשיר בגרמניה ובמספר מדינות אירופאיות נוספות והיא נערכת להגשת התיק לרישום במדינות אלו לקראת תום שנת 2021. תהליך דומה מתקיים גם בקנדה.

8:50

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור  פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי, שלפיהן צפויות הכנסות שיא ברבעון השלישי שמוערכות ב-24 מיליון דולר קנדי ​​(61 מיליון שקל) - פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד ו-36% יותר בהשוואה לרבעון הקודם. החברה ציינה גם צמיחה רבעונית ב-EBITDA. החברה החלה להיסחר גם בנאסד"ק בספטמבר האחרון. תפרסם את תוצאותיה המלאות ב-15 בנובמבר.

7:55

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה יציבה

יום המסחר בתל אביב ככל הנראה ייפתח ללא תנודות חדות לכאן או לכאן, במקביל ליציבות שנרשמת במסחר על החוזים בוול סטריט ולמגמה המעורבת בשוקי אסיה.

אתמול, בסיום יום תנודתי שנד בין עליות לירידות מתונות, מדד ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-717 מיליון שקל.

בצהריים (14:00) יפורסם שיעור האבטלה הרבעוני בישראל.

2. עונת הדוחות: פייסבוק תפרסם דוחות הלילה

עונת הדוחות בשווקים הגלובליים נמשכת, והלילה לאחר תום המסחר ענקית המדיה החברתית פייסבוק  תפרסם את דוחותיה לרבעון האחרון.

מחר יפרסמו מיקרוסופט, גוגל וטוויטר, ומקרב הישראליות יתפרסמו תוצאות אודיוקודס  ופריון נטוורק  - שתיהן ירדו אתמול בשיעורים גבוהים במסחר בת"א. ביום רביעי טבע  תצטרף עם דוחותיה, ביום חמישי צ'ק פוינט  תפרסם.

הבוקר בנק HSBC  הבריטי כבר דיווח על ביצועיו לרבעון והכה את התחזיות בשורת הרווח לפני מס שהגיע ל-5.4 מיליארד דולר (זינוק של 75% בהשוואה לאשתקד). הבנק לא הודיע על דיבידנדים לרבעון השלישי, אך ציין שמתוכננת רכישה חוזרת של מניות בשווי של 2 מיליארד דולר "בקרוב". 

3. רשות ני"ע תפעל לקידום איזון מגדרי בדירקטוריונים

רשות ניירות ערך השיקה את פורום 35+ להגדלת ייצוג של נשים בדירקטוריון, במסגרתו שואפת הרשות כי עד לשנת 2028 נשים יהוו למעלה מ-35% בהרכב הדירקטוריונים של לפחות 50% מהתאגידים המדווחים, חברות ניהול קרנות נאמנות המנהלות מעל חמישה מיליארד שקל ומנהלי תיקים גדולים המפוקחים.

נכון לשנת 2020 רק ב-75 מתוך 473 תאגידים מדווחים (16% בלבד) מכהנות למעלה מ-35% נשים בהרכב הדירקטוריון. 

4. מגמה מעורבת באסיה, יציבות בשוק הקריפטו

המסחר באסיה מתקיים הבוקר במגמה מעורבת, כאשר מדד ניקיי יורד ב-0.8% ואילו בסין, הונג קונג ודרום קוריאה נרשמות עליות מתונות. קבוצת סופטבנק בולטת לרעה בטוקיו ומאבדת מעל 4%. פנסוניק לעומתה מזנקת בקרוב ל-5% במחזור מסחר גבוה מהרגיל.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות יחסית, כאשר הביטקוין מתרחק מהשיא שרשם בשבוע שעבר ונסחר סביב 62 אלף דולר. האת'ר נסחר סביב 4,140 דולר, הדוג'קוין מתחזק ל-27 סנט. מטבע השיבה אינו שזינק אתמול בעשרות אחוזים ממשיך בעלייה של כ-15%.

5. זמן להשקיע באג"ח ממשלתיות?

האם זה הזמן להשקיע באג"ח הממשלתיות בעולם? ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מעריכים בסקירתם השבועית כי "העלייה בסביבת התשואות בעולם, בשילוב המשך המציאות של סביבת אינפלציה גבוהה יחסית, צפויה להמשיך וללחוץ את רמת התשואות כלפי מעלה. בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, אך המשך העלייה בציפיות מהעולם יכוה להביא לעליית תשואות גם בחלקים הקצרים של העקומים. תנאי הרקע להשקעה בשוקי האג"ח הממשלתיים בעולם ובכלל זה בישראל צפויים להיות פחות טובים בתקופה הקרובה. זאת על רקע המשך של אינפלציה גבוהה יחסית, ציפייה לצעדים מהדקים, גם אם איטיים ומדורגים, והמשך התאוששות במרבית מדינות ה-OECD , כאשר בישראל אף צפויה צמיחה חזקה יותר, בפרט ב-2021".

להערכתם, "למרות העלייה בסביבת האינפלציה, ריבית בנק ישראל איננה צפויה להשתנות בתקופה הקרובה ובנק ישראל צפוי לסיים את השימוש בכלי האג"ח המרחיבים עד סוף השנה ולהיכנס לעמדת המתנה בשימוש בכלי הריבית. עם זאת, נראה שהמשך מגמת העלאת ריביות בעולם עלול להגביר בהדרגה הלחץ להעלאת ריבית גם בארץ, בעיקר אם תימשך העלייה בסביבת האינפלציה על רקע המחסור העולמי, העלייה במחירי האנרגיה והלחץ על שרשראות האספקה".