ראש צוות בפרקליטות תובע דיבה את עו"ד כנרת בראשי

עו"ד יריב צרי טוען כי עו"ד בראשי הוציאה מהקשר דברים שאמר בנוגע לתיק שבו יוחסה לנאשם עבירה של מעשה מגונה

תביעת דיבה / צילום: Shutterstock
תביעת דיבה / צילום: Shutterstock

עו"ד יריב צרי, המשמש כממונה וראש צוות בפרקליטות מחוז דרום, הגיש תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקל נגד אשת התקשורת עו"ד כנרת בראשי.

על פי כתב התביעה, לקראת דיון שעתיד היה להתקיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בתיק שבו יוחסה לנאשם עבירה של מעשה מגונה בנכדתו הקטינה, שוחח התובע עם שני מתמחים בפרקליטות על יסודות העבירה בתיק והשתמש בתיאור פלסטי של מקרה העבירה. 

לדבריו, זמן קצר לאחר מכן פרסמה בראשי בחשבון הפייסבוק שלה חלק מהדברים שהתובע אמר כביכול, ועשתה כן באופן חלקי ומוטה, תוך שהיא מוציאה דברים מהקשרם ומציגה אותו כמי שליבו גס כלפי נפגעת העבירה וכמי שהעדיף את המקרבן על פניה. דברים דומים נכתבו על ידה גם בחשבון הטוויטר שלה.

לדבריו, בפרסום נוסף ברדיו הגדילה לעשות בראשי וטענה הפעם כי עו"ד צרי אינו יכול לעסוק בתיקים מן הסוג הזה עד אשר הוא לא יעבור בדיקה שתשלול קיומה של סטייה מינית המונעת ממנו לטפל בתיקי עבירות מין.

לדבריו, הוא פנה לעו"ד בראשי במכתב התראה בדרישה למחוק את הפרסומים וכן לפצותו בסכום שנדרש לצורכי פשרה, ואולם היא כלל לא הגיבה לפנייתו.

לטענת עו"ד צרי, המיוצג על ידי עו"ד רצון דרחי, "דברי התובע נאמרו במהלך שיחה פנימית שערך עם המתמחים; במסגרת ניתוח משפטי של הקייס שעמד על הפרק; כשמטרתם היחידה ואין בלתה הייתה לימודית- עיונית; וכאשר הדברים הללו תאמו ועלו בקנה אחד עם החוק וההלכה הפסוקה. אף אחד מכל אלה לא קיבל ביטוי בפרסום החלקי, המוטה וחסר תום-הלב, מה שלדאבון הלב יצר מניה וביה את הרושם המוטעה, כאילו התובע מעדיף את המקרבן על פני הקורבן, שליבו גס בסבלה של הקטינה, ועוד".

בגין כך דורש עו"ד צרי  דורש כי בית המשפט יחייב את בראשי למחוק את הפרסומים ולפרסם התנצלות, כמו גם פיצוי בסך 300 אלף שקל.

עו"ד בראשי לא מסרה תגובה.