הביקוש התמתן - וסודהסטרים תיפרד מ-300 עובדים בישראל

מדובר בעובדים המועסקים בעיקר במפעל הייצור ברהט • לאור ביקושי שיא שחוותה סודהסטרים בתקופת הקורונה, החברה גייסה לאורך המשבר מאות עובדים למפעלים ולמנגנון השירות, וכעת כשהביקוש התמתן, היא תפטר 300 עובדים • סודהסטרים: "החלטה כואבת"

מפעל סודהסטרים / צילום: Shutterstock
מפעל סודהסטרים / צילום: Shutterstock

סודהסטרים תיפרד מ-300 עובדים המהווים 10% מכוח-האדם שלה. מדובר בעובדים המועסקים בעיקר במפעלי הייצור של החברה הממוקמים בישראל ומהם מופצים מוצריה לכל העולם. נדגיש כי המפוטרים הם בעיקר מהמפעל ברהט, והפיטורים הם מכה קשה לאוכלוסייה כזו. 

בישראל מועסקים כ-3,200 עובדי סודהסטרים שמספרם גדל בתקופת הקורונה לאור ביקושי שיא שחוותה החברה. סודהסטרים גייסה לאורך המשבר מאות עובדים למפעלים ולמנגנון השירות, וכעת כשהביקוש התמתן, היא תיפרד מ-300 עובדים כאמור. 

בתקופת הקורונה ועם הסגרים עלה הביקוש למוצרים מטבח דוגמת מכונות קפה, מוצרי בישול ואפייה. גם סודהסטרים נהנתה מגידול במכירת מתקני ההגזה ומיכלי הגז לצד השהייה בבית.

סודהסטרים נמצאת בבעלות פפסיקו מאז שנת 2018, אחרי שהיא נרכשה ב-3.2 מיליארד דולר. פפסיקו דיווחה בשנת 2020 על הכנסות בגובה של 70 מיליארד דולר (עלייה של 5%) מחטיבות המזון והמשקאות שלה ובכללן סודהסטרים. 

"החלטה כואבת"

מסודהסטרים נמסר: "עם התפרצות מגפת הקורונה, ובעקבות הסגרים והשהייה המוגברת בבתים - נרשמה במהלך שנת 2020 עלייה בביקושים למוצרים ביתיים, ובהם מכשירי סודהסטרים. בהתאם לכך הגדילה החברה את מערך הייצור שלה, וזאת על אף האתגרים הגלובליים עימן נאלצה החברה להתמודד בשל המגפה. עם התמשכותה של מגפת הקורונה, חזרו רמות הביקושים למוצרים ביתיים להיקפים הרגילים שהיו מוכרים בעבר.

"לאחר בחינה מעמיקה, התקבלה החלטה כואבת לצמצם את מספר העובדים ולהתאימו למציאות העסקית החדשה. יודגש כי גם בשיא מגפת הקורונה הקפידה החברה לשמור על מקומות התעסוקה עבור אלפי עובדיה, גייסה מפוטרים ממפעלים אחרים והעניקה לכל עובדי היצור בחברה בונוס על תרומתם.

"העובדים העוזבים יקבלו תמיכה וליווי באמצעות מרכז קריירה ייעודי שיוקם. סודהסטרים תמשיך לפתח את מפעל החברה בישראל, שהוא סמל להצלחה, דו-קיום וסובלנות ברחבי העולם".