שפיר תשלם 138 מיליון שקל עבור קרקע למסחר ברמת השרון

החברה תשלם סכום של 138 מיליון שקל לא כולל מע"מ, עליו תוסיף עוד 16 מיליון שקל • המחיר שבו זכתה החברה גבוה כמעט פי 15 ממחיר המינימום שננקב במכרז

רמת השרון. המכרז ממשיך את קדחת המכרזים שנרשמה באחרונה / צילום: Shutterstock, AmitL1
רמת השרון. המכרז ממשיך את קדחת המכרזים שנרשמה באחרונה / צילום: Shutterstock, AmitL1

חברת שפיר מגורים ובניין בע"מ זכתה במכרז רמ"י למגרש בן 3 דונם במתחם המכונה "רצועת הנופש", ברמת השרון. החברה תשלם סכום של 138 מיליון שקל לא כולל מע"מ, עליו תוסיף עוד 16 מיליון שקל. המחיר שבו זכתה החברה גבוה כמעט פי 15 ממחיר המינימום שננקב במכרז.

רצועת הנופש הוא מתחם שבו תוקם שכונה חדשה, שתימצא דרומית לכביש 5, מערבית לבית העלמין קריית שאול ומזרחית לנתיבי איילון ומחלף גלילות מזרח. סך שטח המתחם הוא 825 דונם, ומתוכננות להיבנות בו 2,869 יחידות דיור רגילות ו-220 יחידות דיור בדיור מוגן.

ספציפית לגבי המגרש שבו זכתה שפיר, הוראות הבנייה מאפשרות הקמת 3,250 מ"ר שטחים עיקריים ו-700 מ"ר שטחי שירות, ב-126% בנייה. כלומר מדובר במבנה מסחרי לא גדול, ואולם כזה שנמצא בשכונה אטרקטיבית שלא תשופע בשטחי מסחר שכונתיים.

לאור זאת המכרז היה אטרקטיבי במיוחד ועדות לכך הם 31 המתמודדים שהשתתפו בו וההצעה הזוכה, שגבוהה כאמור בכמעט פי 15 ממחיר המינימום שבו נקבו ברמ"י. מבחינה זו, המכרז בהחלט ממשיך את קדחת המכרזים שנרשמה באחרונה על שטחי מגורים, במיוחד בתל אביב והן ברמת השרון.

ההצעה השנייה הגיעה למחיר של 131.2 מיליון שקל וזו השלישית ל-115.3 מיליון שקל. ממוצע 31 ההצעות במכרז הזה הגיעו ל-59 מיליון שקל, כך שההצעה של שפיר בהחלט יכולה להיחשב לחריגה בגובהה.

מחירי שכירות של לפחות 250 שקל למ"ר

מחירי השכירות שנגזרים מהמחיר שתשלם החברה על המכרז, יהיו גבוהים מאוד, ויגיעו ל-250 שקל ומעלה למ"ר; אין הרבה מרכזים מסחריים שמגיעים למחירים כאלה.

מנהל מחלקת מכרזים ותכנון בחברה, ג'וליאן סטרוסה, אינו סבור כך. הוא מצביע על כך, שההצעה השנייה בדירוג לא הייתה נמוכה בהרבה, ומסביר, כי מדובר במרכז מסחרי שעתיד להיות ייחודי מאוד, עקב מיקומו לצד הפארק שיוקם בשכונה, שעל פי מחירי הקרקע שמשולמים על מגרשים בסביבתה, עתידה להיות יוקרתית, עם מחירי דירות ממוצעים של 4 מיליון שקל ומעלה. כפועל יוצא גם המרכז שתקים שפיר, היה מרכז יוקרתי.

עד כמה המחיר שעליו בונה החברה בתחשיביה נראה ריאלי? בדרך כלל כשמדובר בשכונה לא קיימת, החישובים נושאים אופי תיאורטי ואולם הנתונים על השכונה העתידית כבר מצטברים וניתן לבסס את מחירי השכירות העתידיים על המחירים במרכזים מסחריים שנמצאים לא רחוק משם, אך ותיקים מאוד - מיקדו בתל ברוך ושוסטר ברמת אביב ג'. אלה אכן עומדים ברמות המחיר שיידרשו על המרכז שאותו תבנה שפיר.