בית השקעות הקריפטו של צבי זיו וגבי רביד מתקדם לבורסה עם הפסדים

בעלי המניות של השלד הבורסאי איי.סי.בי יתבקשו לאשר את מיזוג סילבר קסטל לתוכו • למרות הערכת שווי של 12-16 מיליון דולר, צבר סילבר קסטל מאז הקמתו הפסדים של 9 מיליון שקל • המנכ"ל אלי מיזרוח צפוי ליהנות מתגמול שנתי של 1.3 מיליון שקל

השותפים בסילבר קסטל (מימין): צבי זיו, גבי רביד ואלי מיזרוח / צילום: כדיה לוי
השותפים בסילבר קסטל (מימין): צבי זיו, גבי רביד ואלי מיזרוח / צילום: כדיה לוי

המיזוג של בית השקעות הקריפטו סילבר קסטל לשלד הבורסאי ישראל סין ביוטכנולוגיה (איי.סי.בי) מתקדם, עם אסיפת בעלי מניות שזימנה איי.סיבי ל-30 בנובמבר, שבמסגרתה יתבקשו לאשר הקצאת 75% מהמניות לבעלי סילבר קסטל, לו ניתנה הערכת שווי של 12-16 מיליון דולר, למרות התניית תשומת לב שרשם רואה החשבון שבדק את הנתונים הכספיים של החברה, אשר קבע שעליה לגייס משאבים נוספים.

סילבר קסטל, העוסק ב"איתור הזדמנויות השקעה בעולמות הנכסים הדיגיטליים", הוקם על-ידי שלושה בכירים לשעבר במגזר העסקי - צבי זיו ששימש כמנכ"ל בנק הפועלים, גבי רביד ששימשה כמנכ"לית בית ההשקעות פסגות ואלי מיזרוח, מנכ"ל גולף לשעבר. נכון להיום בית ההשקעות מציע חשיפה לנכסים דיגיטליים באמצעות קרנות גידור.

רכישת מטבעות דיגיטליים ב-171 אלף שקל 

מאז הקמתו ב-2018 צבר סילבר קסטל הפסדים של 9 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2021 הסתכם ההפסד ב-2.15 מיליון שקל. הכנסות בית ההשקעות במחצית עמדו על 412 אלף שקל בלבד, כאשר 270 אלף מתוכם מגיעים מרווחים בגין מלאי המטבעות הדיגיטליים, בין היתר בשל רכישה של מטבעות דיגיטליים בסך 171 אלף שקל.

 להכנסות אלה יש להוסיף דמי הצלחה שגובה בית ההשקעות מביצועי קרנות הגידור המנוהלות על-ידו, אשר מחושבות על בסיס שנתי. דמי ההצלחה בחציון הראשון של השנה הסתכם לכ-877 אלף שקל, אך הסכום לא הוכר כהכנסה בדוחות אלה, שכן מדובר ברכיב של תמורה משתנה שבהתאם לכללי החשבונאות לא ניתן להכיר בו במועד זה.

רואי החשבון של סילבר קסטל מציינים כי "המשך פעילותה של החברה כעסק חי מותנה בגיוסי הון מבעלי מניותיה בצד פעילותה השוטפת וזאת כדי לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות ובתוכניותיה העסקיות". עם זאת, להערכת דירקטוריון והנהלת החברה, בהתבסס על המשאבים הקיימים וכן על 2.9 מיליון שקל שבית ההשקעות גייס בהנפקות במהלך החציון הראשון של שנת 2021, לחברה יכולת לממן את פעילותה השוטפת ולעמוד בכל התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין.

בחוות דעת הוגנות המצורפת לזימון לאסיפה הכללית של איי. סי. בי, מעריך רו"ח שגיא בן שלוש, מנכ"ל חברת הייעוץ אי.אפ.אס, כי השווי ההוגן של סילבר קסטל נע בטווח שבין 12.8 ל-16.1 מיליון דולר.

144 אלף שקל לשנה עבור 30% משרה

כחלק מהזימון לאסיפה, נחשפו גם תנאי השכר של בכירי בית ההשקעות. המנכ"ל אלי מזרוח צפוי ליהנות מחבילת תגמול של כ-1.3 מיליון שקל בשנה. זאת בחלוקה של 936 אלף שכל כשכר ועוד 360 אלף שקל כמענק. המשתכר השני בגובהו בבית ההשקעות צפוי להיות מנהל התפעול הראשי רם ביניש, עם תגמול שנתי כולל של 1.08 מיליון שקל, המבוסס על 780 אלף שקל שכר שנתי, והיתר כמענק.

יו"ר הדירקטוריון צבי זיו יקבל דמי ניהול בסך 144 אלף שקל לשנה עבור 30% משרה וכן מענק מקסימלי של 36 אלף שקל, בגובה שכר של שלושה חודשים. במקרה של רביד, המשמשת כסגנית יו"ר הדירקטוריון ומספקת לבית ההשקעות שירותי ניהול בהיקף התואם משרה מלאה, מדובר בתגמול של 70 אלף שקל מדי חודש.

גם מנכ"ל יורוקום לשעבר, אילן גרינבוים, שהצטרף השנה לבית ההשקעות כדירקטור יקבל דמי ניהול, ואלו יעמדו על 126 אלף שקל בשנה. 

אלי מזרוח, מנכ"ל סילבר קסטל, אמר: "לקח הרבה זמן ולא מעט כסף, 9 מיליון שקל שהשקענו, כדי לבנות תשתית להנגשת הקריפטו לשוק ההון הישראלי. אנחנו מביאים לבורסה עסק שנבנה באופן יציב וטוב, עם היכולת לסקייל מידי, ותחילת הגידול בהכנסות מוצג בדוח החציון שיפרסמנו. אנחנו מאמינים שהתחום הזה הולך לצמוח בקצב לא לינארי בכל העולם וגם בישראל, ואנו מתכוונים להוביל וליהנות מהגידול הזה בארץ. המתאר שפרסמנו מפרט את התשתית שבנינו, והיכולת שלנו להנגיש את התחום למשקיעים באופן בטוח ומוסדר, עם הגנות עליהם".

סילבר קסטל

תחום פעילות: השקעה בנכסים דיגיטליים באמצעות קרנות גידור
היסטוריה: נוסד בשנת 2018 על-ידי צבי זיו, גבי רביד ואלי מיזרוח
נתונים: הפסד במחצית 2021: 2.5 מיליון שקל, הפסד מההקמה ב-2018: 9 מיליון שקל
הכנסות במחצית 2021: 412 אלף שקל (לא כולל דמי הצלחה בסך 877 אלף שקל)